Nekromanti Ljusna,Mirel etc..

rust

Veteran
Är det någon som har lite fakta om länder Mirel och Ljusna i Ereb ALtor. Jag vet att det inte finns någon modul om dem men några meningar borde det finnas om dem någonstans.

"Rust never sleeps"
- Neil Young

Helgonet

Veteran
Har för mig att det lilla som står att läsa om dessa platser i huvudsak återfinns i Ereb Altor boxen.

Ex nihilo nihil fit

Håller nog med. Det känns som att ljusna och Mirel mfl är ställen som gamla Target avsåg att man skulle själv få en chans att utvecla på egen hand. Så har jag sett det i varje fall.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Helgonet

Veteran
Nu när jag tänkt lite...

Visst är det så att i beskrivnigen av blodsalverna (monsterboxen) så nämns en kentaur från Ljusna. Hmm... måste nog läsa om stycket när jag får möjlighet.

Ex nihilo nihil fit

Re: Nu när jag tänkt lite...

Jo, det stämmer... har läst någonstans (en gammal Sinkadus, månntro?) att det bor alver och/eller andra älvfolk i Ljusna också...

I övrigt är de tänkta för självutveckling av SL, eller kanske som senare projekt som aldrig blev av.

/Gloria Excelsior

Re: Varför skulle Gransröm ha nämnt det? [nt]

Kanske någon referens i Trakorien-modulen....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Sir Gawyn

Veteran
Jag tror att äventyret "Förundrande magiska midsommarnatt", författat av Kenneth Lungren utspelar sig i Mirel. Äventyret har fått bra recensioner och kan snart hämtas hem från Bosse Bus o Grabbarna Grus hemsida. (Äventyret publicerades i första utgåvan av rollspelstidningen STANK.)

Blackstorm