Nekromanti Lojalitet?

Virocon

Swordsman
Angående sanarialvernas lojalitet, hur är den funtad? Som med jättehög lojalitet och grejer, men bara mot sin stam. Hur slår man sin lojalitet mot övriga sällskap? Som resesällskapet, vilken lojalitet visar man dem?

Death is certain, life is not.

Moonshadow

Warrior
Re: Lojalitet!

Lojal är man mot de sina alla behöver/kan man inte vara lojal mot det är därför värden över 14 ska specifiseras mot något,någon eller några.

-Moonshadow

Virocon

Swordsman
Låter bra, men problemet är att min sanarialv fick Lojalitet 17! Även om han slår Ob4T6 eller Ob5T6 mot karaktärsdraget så har han relativt schyssta odds för att klara det. Snittslagen blir ju motsvarande 3:or och 4:or,
varför man får ett resultat på, i snitt, 17-18 för Ob5T6 samt 13-14 för Ob4T6. Men det är klart, minskar man slagen för Lojalitet mot stammen till Ob1T6-Ob2T6 kanske det går ändå. Tack!

Dranvar

Veteran
Det beror väl pa sällskapet, skulle det vara ett gäng alver som springer runt sa visst,men ett par "Humies" nja, det är väl lite mer komplicerat tror jag, trots allt sa är min bild av dem, att dem tror att dem är en slags über ras och de anser ju sig totalt överlägsna i allt, men som sgt det beror pa sällskapet och framförallt pa spelaren/images/icons/tongue.gif.....

[color:red]Stay plastic[color:red]

Krille

Super Moderator
"Låter bra, men problemet är att min sanarialv fick Lojalitet 17!"

Sänk den då om du inte trivs med den, eller spela en sanarialv med lite ovanlig lojalitet (ur sanaris synvinkel, vill säga).

Karaktärsdragen är en riktlinje för hur rollpersonens karaktär är. Det är ingen dödspanik om värdena blir skeva. Man kan välja värde på dem (med undantag för Tur och Rykte), och om man har en viss aning om hur ens rollpersons karaktär ska vara så bör man snarare välja värde än slå. Eller så kan man ta skeden i vacker hand och spela en riktigt aplojal sanari som inte bara är lojal mot stammen utan mot alla som han räknar som sina vänner.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Moonshadow

Warrior
Jag tror det berorsej kraftigt på vilken sorts alver du menar. är det tism kan jag nog hålla med dej men jag har svårt att tänka mej det om kyiria.
Men som människa (mänsklig karaktär alltså) blir jag dock kraftigt provoserad när de har allt det där jag inte kan få och ändå kallar sig förbanade.

-Moonshadow

Ymir

Liten kantbaron
Re: Sanari + Lojalitet= vettifaen

Imo är Sanari lojala mot Sanari och Liljans råd, inga andra. Thism och Kiriya kan de möjligtvis visa en viss lojalitet, men jag skulle inte tro det- dessa utnyttjar de snarare i så stor utsträckning som möjligt. Allt för Liljan, typ.

- Ymir, är övertygad om att Liljans råd länge har sålt kiriyaflickor som slavar till Mûhad för att inte spräcka sin budget.

Virocon

Swordsman
Ach ja, na klar! Som man har lojalitet för de närmaste och skiter i vad som händer med "vanliga" vänner. Bästa vännerna och stammen prioriteras. Got'cha.

G

Guest

Guest
Re: Sanari + Lojalitet= vettifaen

Ja , de är lojala mot Liljans råd. Räcker inte det för att bedöma att de har hög lojalitet. De har väl varken lust eller förtjänst av att vara lojala mot några andra!

DEMON! - i väntan på min och de vandödas modul