Konrad Konvalj
Myrmidon
Det första du skall göra innan du skapar din hjälte är att fundera ut vad du vill spela för slags rollperson. Vill du spela en riddare med blont svallande hår, som skickligt manövrerar sin stridshäst i konungens tornerspel, en smidig utbygdsjägare, som i drottningens tjänst vakar över skogstrakten, eller en talför handelsfurste med mer guld på fickan än stadskassan? Skapa dig en bild av din hjälte, och börja din resa längs äran och hjältarnas väg!
Så där ja, Glansdagarna sammanfattat i en liten ask.
LoL-produktionen behöver ytterligare lite fresha tips och tankar. Nu snackar vi om Färdigheter/Förmågor som våra hjältar hade under sina Glansdagar.
Inspiration kommer att stjälas från Fantasy! och DoD-91 med mera. Det vi vill ha är åsikter och tankar om är vilka Färdigheter man bör ha med som valbara i respektive yrkesklass?
* Krigare
* Riddare
* Utbygdsjägare
* Lord
* Präst
* Handelsman
Lite exempel som visar hur jag tänker och hur just du kan fylla på med input, tipx och trix.
Grejen här är ju att det finns så mycket jag kan sno åt mig från sånt som redan gjorts. Det är återigen Handelsman, Lord och Präst som får vika lite på foten. Nog för att det är lätt fixat att sno ihop ett tiotal färdigheter till en Lord med exempelvis: Heraldik, Administration, Räkna, Schack och Brädspel unt so weiter men nu vill jag ju ha lite nytt skit.
I nuläget finns det 8 valbara färdigheter till varje Glansdags-Yrke, men jag vill ha fler och även ha möjlighet att byta ut några som inte klaffar så där hundra. Det bästa är väl att inte färga av sig utan låta er komma med era pryttlar så får vi se vad som kan pumpas in i LoL-produktionen.
Så där ja, Glansdagarna sammanfattat i en liten ask.
LoL-produktionen behöver ytterligare lite fresha tips och tankar. Nu snackar vi om Färdigheter/Förmågor som våra hjältar hade under sina Glansdagar.
Inspiration kommer att stjälas från Fantasy! och DoD-91 med mera. Det vi vill ha är åsikter och tankar om är vilka Färdigheter man bör ha med som valbara i respektive yrkesklass?
* Krigare
* Riddare
* Utbygdsjägare
* Lord
* Präst
* Handelsman
Lite exempel som visar hur jag tänker och hur just du kan fylla på med input, tipx och trix.
Passar perfekt till Riddaren. En riddare bör ju ha möjligheten att välja fäktning som en färdighet. Krigaren är mer cut to the cheese och boffer så han skiter ju fullkomligt i hur man fäktas snyggt.Arferts Fantasy! said:Fäktning: Rollpersonen har tränat med en fäktmästare, och får en extra tärning när han använder ett svärd i strid.
Perfekt färdighet till Utbygdsjägaren och troligen ett fresht måste.DoD Krigarens Handbok said:Kamouflage: Ett lyckat Kamouflage-slag innebär att rollpersonen smälter samman med bakgrunden. Differensvärdet för Kamouflage dras från motståndarens Upptäcka fara eller Finna dolda ting. Till skillnad motför Gömma sig kan Kamouflage användas både av den som ligger gömd och den som smyger fram.
Grejen här är ju att det finns så mycket jag kan sno åt mig från sånt som redan gjorts. Det är återigen Handelsman, Lord och Präst som får vika lite på foten. Nog för att det är lätt fixat att sno ihop ett tiotal färdigheter till en Lord med exempelvis: Heraldik, Administration, Räkna, Schack och Brädspel unt so weiter men nu vill jag ju ha lite nytt skit.
I nuläget finns det 8 valbara färdigheter till varje Glansdags-Yrke, men jag vill ha fler och även ha möjlighet att byta ut några som inte klaffar så där hundra. Det bästa är väl att inte färga av sig utan låta er komma med era pryttlar så får vi se vad som kan pumpas in i LoL-produktionen.