Konrad Konvalj
Myrmidon
Efter speltest av Lorder och Lodisar --> https://www.rollspel.nu/threads/0 v...förståligt för någon som inte har skapat LoL?
Måns;n62541 said:Skit i svårighetsgrad. Den som slår högst, fast över sin svårighet, vinner. och plocka bort x2. Level 3 innebär att motståndaren ska slå över 3 o.s.v.
Inte riktigt. Jag menar att genom att slopa x2 så jämnar du ut skillnaderna något. Att slå över 7 är lite lättare än att slå över 14 så plötsligt kan en level 3-lodis ändå ha en chans.Konrad Konvalj;n62543 said:Vid speltest körde vi just slå över svårighetsgrad och bäst diff som vinnare. Det var en quick sharp and cheezy lösning.
x2 kan jag tänka mig är en sådan här sak som många kommer att ogilla. Du vill slippa räkna din level 3 x2 och slå över över 3 direkt. Det är soft det greppar jag, men som det är nu behövs skalan 1-10, alltså rulla över 2-20.
Alternativet är ju att köra 1-20 men det är inte lika snyggt. Det blir alldeles för många steg och kommer försvåra den övriga mekaniken.
Förstår jag dig rätt varför x2 skall bort?
Måns;n62554 said:Inte riktigt. Jag menar att genom att slopa x2 så jämnar du ut skillnaderna något. Att slå över 7 är lite lättare än att slå över 14 så plötsligt kan en level 3-lodis ändå ha en chans.
Och jag menar inte att räkna diff, bara högst resultat. Slår du 11 på en T20 och din motståndare slår 6 så vinner du, alldeles oavsett vilken level någon av er har.
Det kan det bli om du har en liten fiffig regel som säger att om alla lodisar missar så händer något kleggigt (som du säkert kan förställa dig bättre än mig ).Konrad Konvalj;n62569 said:Kanske är en feature, vad vet jag.
Måns;n62579 said:Det kan det bli om du har en liten fiffig regel som säger att om alla lodisar missar så händer något kleggigt (som du säkert kan förställa dig bättre än mig ).
Ni läser mig som en öppen bok.Vimes said:Miss är alltid = fummel i lodis vs lodis tycker jag. Eller automatisk lytespenetration.