Nekromanti London

Morgath

Warrior
Hallojs!

Jag åker till Storbritanniens huvudstad över Valborg och undrar om någon här på forumet känner till några sjyssta (läs: välsorterade) gamer-butiker i de trakterna? När ni ändå håller på kan ni tipsa om annat oxå (såsom boklådor med sci-fi/fantasy litt., muséer [av ovanliga slaget|inte Imperial War Museum, för där har jag varit], ätställen och sist, men definitivt inte minst, pubar [inte clubs, avskyr sånt tjaffs])

Sådärja!

Pom

Swashbuckler
Jag åker till Storbritanniens huvudstad över Valborg och undrar om någon här på forumet känner till några sjyssta (läs: välsorterade) gamer-butiker i de trakterna? När ni ändå håller på kan ni tipsa om annat oxå (såsom boklådor med sci-fi/fantasy litt., muséer [av ovanliga slaget|inte Imperial War Museum, för där har jag varit], ätställen och sist, men definitivt inte minst, pubar [inte clubs, avskyr sånt tjaffs])
Forbidden Planet (New Oxford Street 71-75, följ Oxford Street åt öster tills den byter namn och fortsätt en bit till) är lite SF-bokhandelartad. Rollspelssortimentet är väl inte världens mest välsorterade, men det finns en hel del merchandise, serier, böcker, DVD, video, filmmusik och liknande.

För övrigt: skit i tunnelbanan och skaffa ett 7-day Bus Pass för de zoner du tänker frekventera. London är alldeles för stort för att göra promenader roliga i längden, men med bussarna kommer du vart du vill.

anth

Vetefan
Ställde en liknande fråga på Trads forum för något år sedan, fick följande svar:
Orcs Nest: 6 Earlham Street, LONDON WC2 H9RY.
Tunnelbana till Leicester Square, utgång Charing Cross Road East; gå till höger längs Charing Cross Road tills du kommer till Shaftesbury Avenue; sväng till höger in på Earlham Street; butiken är gul och svart, du kan inte missa den.
.
Leisure Games: 91 Ballards Lane, Finchley, LONDON N3 1XY.
Tunnelbana till Finchley Central; sväng vänster när du kommer upp från plattformen, och följ skylten som visar mot Ballards Lane; sväng till höger in på Ballards Lane vid det första trafikljuset; följ gatan en tre-fyra minuter tills du ser en Kentucky Fried Chicken på vänster sida, butiken ligger alldeles bredvid.
.
Playin' Games: 33 Museum Street, LONDON WC1A 1LH.
Tunnelbana till Tottenham Court Road, utgång mot gatan med samma namn; korsa gatan och gå längs Great Russel Street; andra gatan till höger är Museum Street, och butiken ligger precis vid hörnet.

På Forbidden Planet fick jag tag på Amber när jag var där, men så mycket hade de faktiskt inte.
Däremot Orc's Nest har en mycket välsorterad nätbutik.