Nekromanti Lone Wolf RPG

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Fult, fult, fult ...

Mongoose gör det igen – gör ett fult spel alltså.

Hur i helskotta kan man inte använda sig av Gary Chalk när man ska göra ett Ensamma Vargen-rollspel?!

De får några charmpoäng, dock, för att de använder sig av »backpack items« och »meals«.

Nå, jag kommer väl att köpa eländet i alla fall.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Fult, fult, fult ...

Gary Chalk försvann ju ganska tidigt, i alla fall om man räknar med de senare EV-böckerna som inte översattes. Det finns väl mer än 20 böcker på engelska, varav 7 eller 8 illustrerade av Gary Chalk? Men visst är det tråkigt. Om Chalk hade illustrerat hade jag säkert köpt spelet, nu finns det ingen chans att jag gör det. :gremsmile:

/Dimfrost

Organ

Out of time, out of mind
>men nostalgi kan man alltid falla för. ,-)

Jag har i alla fall gjort det, nästan utan att ha kollat länken :gremgrin:

Borde inte någon sätta sig ner och göra ett spel som utspelas i Allansia? Eller det kanske redan är gjort?

/Anders

Big Marco

Läskig
Re: Fult, fult, fult ...

Medhåll till fullo. Illusarna är väl med nöd näppe godkända, men rollformuläret är bland det fulaste jag har sett (och jag har sett fula rollformulär...).

Fast visst saknar man Gary Chalk. Hans karaktäristiska bilder skapade mycket av det mytiska och rätt smutsiga Magnamund jag levde i på tågresorna mellan Göteborg och Stockholm under 80-talet.

Ang Gary Chalk - här finns hans hemsida.

Netfeed

Swashbuckler
Gary Chalk [ot]

han var ju grymm terräng byggare
tycker nog att han var bättre på det än på illustrationer, men men, han kanske har bättre än de jag sätt :gremsmile: