Presentation Long time listener, first time caller

The Airborne Toxic Event

Durazac 15. Makes Prozac seem like a decaf latté.
Joined
12 Jun 2024
Messages
44
Hej på er.
Har hängt i bakgrunden ett tag och läst trådar men bestämde mig för att skapa en profil och vara lite mer aktiv. Pär Wirdfors heter jag, IT mupp på dagarna, spelledare på kvällarna.

För mig började allt med Mutant 1986 och rullade sedan på med både svenska och utländska spel under uppväxten. Framförallt Cyberpunk 2020 spelades mycket under det glada 90-talet och jag var med och arrangerade Stockholms spelkonvent ett antal år. Efter att ha träffat min flickvän flyttade jag till Göteborg och var rollspelsansvarig för Gothcon i tre år. Sedan kom första barnet 2002 och allt som hade med rollspel sattes på paus fram till 2015 när jag började spelleda för henne och hennes vänner. Vi spelade Pathfinder 1E och Mutant: År noll och har just nu en kampanj i PF2E (Abomination Vault).

Men det var Covid som fick igång rollspelet på allvar. Innan hade jag en brädspelsgrupp som träffades och spelade ofta. Men i och med Covid kunde vi inte träffas. Jag dammade då av mina WFRP 4th böcker och satte upp en kampanj i Foundry, fyra år senare har vi spelat WFRP, DnD, PF2E, SWRPG, Blades in the Dark, SotDL och jag har tre grupper igång som spelar med regelbundenhet.

Jag är nog mest här för att utbyta tankar och idéer med andra om hur man kan göra sina kampanjer både effektivare (mycket arbete både före och efter) med också roligare. Sedan har jag en kampanj i CoC jag håller på att fila på som jag nog kommer att skriva om.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,135
Välkommen hit!!!
 
Top