solvebring
Superhero
Det verkar svårt att sortera ut en "sann" story kring hennes övertagande och "kvaddande" av TSR (om det nu var så?). Finns här någon som kan ge mig en god överblick av den olyckliga historien?
Den känns ... Plan. Det känns som att det finns fler aspekter på detta. Kanske inbillar jag mig bara och få magkänslor av gamervärldens agg mot Williams, men jag vill ha ett helhetsperspektiv -- något som jag upplever av svårt att finna eftersom de flesta skildringarna är hårt vinklade åt det ena eller andra hållet.Rymdhamster;n176760 said:Wikipedias artikel känndes för vinklad eller för kortfattad?
Jees! ... Med all kurslitteratur är det inte riktigt läge för det. Men tack för tipset! =)Bolongo;n176853 said:Tyvärr är det bästa jag kan rekommendera dig att läsa Playing at the World[/URL]. Alla 720 sidorna...
Finns som ebok åxå, kanske lite lättare att få tid med då.solvebring;n176874 said:Jees! ... Med all kurslitteratur är det inte riktigt läge för det. Men tack för tipset! =)
One reason is that she sold TSR, the original company that produced the tabletop roleplaying game, to Wizards of the Coast, the makers of the collectible card game Magic: The Gathering. Wizards still produces the game and last year launched its 4th Edition, but many people say D&D hasn’t been the same since the sale.
More than 10 years earlier, Williams had gained control of TSR through a hostile takeover that forced D&D creator Gary Gygax out of the company.
Another black mark against Williams: She supposedly looked down on gamers and even banned the playing of games withing the company’s walls, forcing designers to conduct underground playtests, if any, on products released under her tenure.
(Källa.)
Mja, inte direkt. Ogillar verkligen att läsa längre texter digitalt.Zoth-Ya;n176878 said:Finns som ebok åxå, kanske lite lättare att få tid med då.
Nej, det har jag inte. Det får jag lov att kolla in.Rymdhamster;n177000 said:Har du läst den här tråden som är en av källorna till wikiartikeln? Zotster är tydligen en före detta anstäld under Lorrainetiden. Det är några sidor, men även nån annan anställd gör ett par kommentarer och den innehåler en del intressant:
http://www.knights-n-knaves.com/phpb...php?f=2&t=5996