Nekromanti Lost Room

Troberg

Sinister eater
Om ni inte sett den redan så rekommenderar jag mycket starkt SciFi channels miniserie Lost Room. Perfekt inspiration för rollspel och en spännande och fantasieggande serie. Den är tre avsnitt á 90 minuter (give or take).

Jag tänker inte ens försöka förklara handlingen, men den skulle gå att spela rakt av som scenario i tex Kult eller kanske ännu bättre ett spel som Over The Edge, kanske till och med i någon av WWs produkter.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Jag tänker inte ens försöka förklara handlingen, men den skulle gå att spela rakt av som scenario i tex Kult eller kanske ännu bättre ett spel som Over The Edge, kanske till och med i någon av WWs produkter."

Jag skulle uppskatta om du försökte, både som moderator och privatperson. Kan du inte förklara lite mer ingående vad den handlar om? Jag begär inte att du ska få oss okunniga att förstå varenda detalj av en komplex handling men du kan väl i alla fall ge oss en liten fingervisning om story, stämning, skådisar och upplägg? Eller länka till en plats där någon annan gör det.

Troberg

Sinister eater
Jag skulle uppskatta om du försökte, både som moderator och privatperson. Kan du inte förklara lite mer ingående vad den handlar om?
Folk som bråkar om till synes ordinära objekt från ett numera tomt icke-existerande motellrum, tex dörrnyckeln, en penna, en kam, en klocka osv.

Förstår du nu varför det inte var meningsfullt att försöka förklara?

du kan väl i alla fall ge oss en liten fingervisning om story, stämning, skådisar och upplägg?
Storyn är för okonventionell för att beskrivas meningsfullt genom referenser till andra stories, och andra försök att beskriva den skulle spoila den för mycket.

Stämning. WTF is going on. Varför? Öh, jaha? Oh shit! och OMGWTFBBQ.

Skådisar. Som vanligt i SciFi's produktioner, inga jag känner igen.

Upplägg. Redan beskrivet. 3 avsnitt at 90 minuter.

Eller länka till en plats där någon annan gör det.
http://www.scifi.com/lostroom/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lost_Room (innehåller så massiva spoilers att jag inte rekommenderar läsning innan man sett den)