Nekromanti LotFP Bookmageddon är här!

chrull

Stockholm Kartell
Släpptes nyss på lotfp.com/store:
Red and Pleasant Land
The Idea from Space
No Salvation for Witches
Reprint: Death Frost Doom
Reprint: Tower of the Stargazer

Galet mycket, galet bra. RPL ser dessutom ut att vara den snyggaste RPG-modul som någonsin producerats.

Rob

Veteran
Jag köpte allihop och har översiktligt tittat igenom dem. RPL var mest intressant helt klart medans IFOS kändes meningslös. DFD verkar vara intressant men jag läste inget för att kunna få spela den här varianten.

Eksem

Champion
Köpte såklart allt (hade väl kickstartat det mesta sedan innan å), frågan är väl om jag ska läsa dem eller inte :D

Nån som vet om DFD är såpass remixad att man kan gå den som spelare även om man spellett orginalet flertalet gånger?

Och visst kan man läsa en hel del i RPL utan att spoila sig?

Rob

Veteran
Eksem;n54930 said:
Nån som vet om DFD är såpass remixad att man kan gå den som spelare även om man spellett originalet flertalet gånger?

Och visst kan man läsa en hel del i RPL utan att spoila sig?
Av det jag kunde se så var flera encounters helt omgjorda. Du kan nog inte spela den med en grupp där alla har spelat den förut men man kanske kan smyga med i en ny grupp.

Mycket i RPL kan man ju läsa som t ex slumptabeller, landsbeskrivningar och lite mer generiska monster.

kloptok

Pensionerad astrolog
RPL verkar helt underbar. Har bara bläddrat igenom pdf:en men herrejisses vad häftiga vissa delar verkar (monsterkapitlet t.ex.). Läste första sidorna och det verkar som att tanken är att settingen ska kännas främmande för rollpersonerna så ska man spela en kampanj där kanske det är bra att inte lusläsa sidorna. Men samtidigt, om/när det väl händer så har jag nog hunnit glömma allt ändå.

NSFW och IfS har jag bara scrollat igenom snabbt. Ett par rätt obehagliga bilder i NSFW men det var väl väntat. Läser väl inte något av äventyren som vanligt. Fast Stargazer kanske jag kan offra.

chrull

Stockholm Kartell
Fick hem böckerna igår och kan konstatera att RPL ser precis lika snygg och rejäl ut som jag trodde att den skulle göra.