Nekromanti [LotfP]Hjälp med tabell

Botulf

Hero
Behöver lite hjälp med en tabell från Lamentations of the Flame Princess. Jag har inte längre kvar boxen men har kvar somliga supplement och behöver tabellen från spelledarboken för att beräkna XP och skada för monster baserade på Hit Dice. Det var ingen särskilt stor tabell. Finns det någon vänlig själ som kan ha förbarmande och posta den till mig?

Botulf

Hero
Fast det där är väl bara Rules&Magic(spelarboken)? Monsterreglerna fanns i spelledarboken. Så den finns inte i gratisversionen du länkade(kollade pdf:en du länkade men kan inte hitta den där).

Botulf

Hero
Tack :gremsmile: . Men monsters skada baserat på HD för primära och sekundära attacker ingår väl också?

God45

#PrayersForBahakan
Du fick mig att gå igenom böckerna och leta. På sidan 76 i refeere boken står det att monster ska ha 1d8 hitdice och göra +1 skada per hitdice. Deras AC skall dock ej vara beroende av level utan bör alltid vara mellan 12 och 18.

Tabellen du minns för hur många xp man får per hitdice monster man har ihjäl är i rulesboken som du kan ladda ner :gremsmile: Jag har den äldsta versionen av regelboken och inte gratisversionen men i min bok finns tabellen på sidan 39.

Botulf

Hero
"På sidan 76 i refeere boken står det att monster ska 1d8 hitdice och göra +1 skada per hitdice"

+1 till vad? Gör alla monster bara 1 i skada per HD? Låter konstigt. :gremconfused:

Står det inte också en tärningskombination`för skada för sekundära och primära attacker baserade på HD? Jag vill minnas att det gjorde det i min Grindhouse edition i kapitlet för att skapa monster i Referee boken. Jag såg nu tabellen i gratisversionen för xp per HD. Men den innehåller inte den naturliga skadan (vad jag kan se) från Grindhouse versionen.

God45

#PrayersForBahakan
Det står bara att ett vad spelmästaren skall tänka på är att ett svärd gör 1d8, en normal människa har 1d6 hpnoxh att ett monster helst inte ska auto-döda en vanlig spelarkaraktär.

Men reglerna byggdes ut i Grindhouse versionen har jag för mig. Men jag har inte dem så kan tyvärr inte hjälpa dig.

Rörande sekondära attacker står det bara att de är supereffektiva och att man skall vara försiktig med att ge monster sådana.