Nekromanti LotGR i Linköping

Shaggy

Swordsman
Hur ofta det blir kvarstår fortfarande att se. Om det är avgörande får vi väl börja med att diskutera det.

Förkunskaper består ungefär av att ha lite grepp om vad rollspel är, och helst vad D&D är. För att ö h t få spelleda LotGR måste man däremot ha status som Herald-Level GM och ha bevisat att man kan reglerna. Vi har redan minst två sådana, så det finns inget behov av fler.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Hur ofta det blir kvarstår fortfarande att se. Om det är avgörande får vi väl börja med att diskutera det."

Anledningen till att jag frågar är att jag redan är involverad i en del andra projekt, främst som spelledare.

"Förkunskaper består ungefär av att ha lite grepp om vad rollspel är, och helst vad D&D är. För att ö h t få spelleda LotGR måste man däremot ha status som Herald-Level GM och ha bevisat att man kan reglerna. Vi har redan minst två sådana, så det finns inget behov av fler."

Spelledare är jag redan så det räcker och blir över. När det gäller min erfarenhet av reglerna så sträcker den sig till WoT:s snarlika regelsystem och flitigt spelande av BG. Dock vet jag inte särskilt mycket om själva världen i just Dragonlance. Sedan är jag lite nyfiken på varför det är nödvändigt med så många spelare?

Shaggy

Swordsman
(BG = Baldur's Gate?)

Du läste uppenbarligen inte länken jag gav?

1. Det är inte Dragonlance utan Forgotten Realms. (Samma värld som i Baldur's Gate, men längre norrut.)

2. Som framgår på nämnda sida är spelet rätt styrt. Det är förbjudet för SL att ö h t ändra på regler eller äventyr, och starkt begränsat vad för sorts karaktär man tillåts spela. Anledningen till antalet spelare är att reglerna uttryckligen säger: "a legal RPGA table has no less than four players, and no more than six players". Utöver det tillkommer SL.

Sista datum för att spela de två första äventyren i kampanjen är f ö 31 december.

Shaggy

Swordsman
Sista datum för att spela de två första äventyren i kampanjen är f ö 31 december.
Man kan givetvis spela dem senare än så också, men då får man inga poäng för det och resultatet räknas inte in i kampanjens fortsatta utveckling.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det här med att det är rätt styrt tycker jag inte låter särskilt lovande. Hur kan det komma sig att ni har valt att spela just det här äventyret?

Shaggy

Swordsman
Har du läst sidan jag hänvisade till nu?

Det är väl inte så konstigt att det är rätt styrt? Det vore väl rätt meningslöst om alla grupper spelade med lite olika scenarion och lite olika regler?

Jag tyckte att det kunde vara intressant att testa något nytt.