Själv har jag gått runt och hoppats på att det skulle dyka upp en färdig kampanj som man kunde spela rakt ur lådan.
*Litar inte riktigt på den egna förmågan att bygga nått tillräckligt fint.*
Enligt uppgift från tredje person (ja, vilda rykten alltså) så har WotC tackat nej redan för länge sedan, eftersom det fanns många begränsningar i licensen de inte tyckte om.
Så om inte det förändras eller har förändrats så lär inte WotC plocka upp handsken. Synd tycker jag, bra tycker nog en hel del andra.
Hehe... att WotC tycker att en licens är begränsande är faktiskt lite ironiskt, på ett kul sätt!
"måste säga att jag tycker det är synd... om det är något som skulle kunna funka som d20 så är det väl lotr...
men men Vem lyssnar på ett stackars ensamt litet tuff tuff tåg? "
Inte jag. Jag har svårt att se Frodo som vad som helst över level 2, Aragorn som vad som helst under level 10 och Gandalf som vad som helst under level 15. Lord of the Rings är för lite sword&sorcery för att funka i d20-regelmiljön.
Varför skulle det funka i ett levelbaserat system när det inte funkade i ett annat? Anser nämligen inte att MERP funkade alls.
Däremot kanske det skulle funka bättre i T10-systemet från Västmark. Fast man skulle nog få lägga på ytterligare en eller två nivå(er) för vissa ûbermäktiga individer som Gandalf och hans jämlikar.
Borde inte Sagan om ringen hör till en av de starkaste och mest intressanta titlar inom rollspelsvärlden? Varför har flera företag misslyckats med att tjäna pengar på en av de mest hyllade fantasyverken någonsin?
"Borde inte Sagan om ringen hör till en av de starkaste och mest intressanta titlar inom rollspelsvärlden? Varför har flera företag misslyckats med att tjäna pengar på en av de mest hyllade fantasyverken någonsin?"
Därför att rollspel är en marginalmarknad. Det går helt enkelt inte att tjäna pengar på den marknaden.
Jag har svårt att se Frodo som vad som helst över level 2, Aragorn som vad som helst under level 10 och Gandalf som vad som helst under level 15.
Håller med. Det behövs ett mer dynamiskt system med bättre upplösning, exempelvis Rolemaster, eller varför inte ett levelfritt system som "skalar" bra.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.