Nekromanti Love at first sight!!!

Flurtis

Hero
Efter några varma ord från Dante angående Dark Sun setting införskaffade jag grundboxen för 80kr vid tradera :gremlaugh:

Jag måste bara säga OMFG. Jag är riktigt impad av världen och den coola boxen. Jag menar man får ju med en stor affisch, två feta kartor varav en är en riktigt snygg statskarta, ett äventyr med sjyssta handouts, två noveller och två spelböcker. Rock n' Roll alltså.

Nu har jag inte läst igenom "The Wanderer's Journal" men det lilla som jag bläddrat i den har gjort mig heltänd. Ett par unika raser föruom dom sedvanliga butterdvärg och fjolalv. Vapen som består av ben och obsidian. Sjyssta unika "Domestic animals" som t:ex gigantiska ökenskölpaddor som drar vagnar stora som hus. Gladiatorer med en central roll. Öken, törst hård vildmark, häftiga monster. Svettigt, skitigt rått och hänsynslöst. Vågar nog säga att jag är förälskad.

Nu måste jag bara bestämma mig ifall jag skall integrera Dark Sun settingen i min egen kampanjvärld eller inte. Vidare läsning får avgöra detta.

//Flurtis, in love

Staffan

Myrmidon
Ah, ännu en människa som insett hur coolt (eller varmt) Dark Sun är. Jag har varit ett stort fan i stort sett sedan första boxen kom ut typ 1990, även om jag inte lyckats få ihop något vettigt till 3e (jag vet att det finns en halfofficiell version på nätet, och en annan i Dungeon/Dragon, men ingendera imponerar på mig).

Flurtis

Hero
Mmmm jag är mycket nöjd. Kommer förmodligen att använda väldigt mycket utav Dark Sun som inspiration till min egen Kampanjvärld. Mycket möjligt att jag kör en kampanj om jag hittar någon bra konvertering. Kanske kommer nån till 4.0 i framtiden !?

Känner till den halvofficiella online konverteringen, men inte den i tidningen. Du har inte numret och året möjligtviss?

//Flurtis nyfiken.

Staffan

Myrmidon
Kanske kommer nån till 4.0 i framtiden !?
De har sagt något om att de ska ge ut en värld per år. Jag misstänker att de mest menar "FR 2008, Eberron 2009", men om de fortsätter kanske vi har en chans. Om det blir något lär det inte bli mer än en enstaka bok, ungefär som Ghostwalk till 3e, eller Jakandor till 2e (även om det var tre böcker).

Känner till den halvofficiella online konverteringen, men inte den i tidningen. Du har inte numret och året möjligtviss?
Spelarjoxet finns i Dragon #319, och spelledarbiten i Dungeon #110 (båda från maj 2004). Dessutom finns det en artikel om defilers i Dragon #315, där de hade artiklar till lite alla möjliga äldre världar.

Wilmer

Hero
Armageddon[OT]

En jävligt hardcore rollspelsinriktad MUD med en setting som är grovt Dark Sun inspirerad (så till den milda grad att de inte kunnat ta emot donationer eftersom det skulle vara att snylta på licensen). Hade grymt kul den korta tiden jag spelade där och har varit sugen på att lira i liknande setting länge.

http://www.armageddon.org/

Gordeg

Hero
Jag hade nöjet att spela i en lång Dark Sun-kampanj på 90-talet.
Det är en cool värld! Trollkarlskungar, Defilers och Preservers... Krigare som drömmer om att en gång få tag i ett metallvapen... Äckligt farliga monster som driver runt i öknen...

När Stargate (filmen) kom fick vi starka Dark Sun-vibbar av den. Det var innan TV-serien fanns förstås.

Gordeg, nostalgisk