Nekromanti Lovecraftiansk kaka

w176

Förlorad dotter
Hej

Jag ska baka till min Dark Heresygrupp och jag vill baka något som är gott men ser ut som en onämnbar fasa. Skum, läskig, morbid, monstruös och så vidare.

Nästan vad som helst som inte är vackert och som man kan hälla blodig glasyr på, eller dekorera med pentagram.

Eller så kan de vara gjävligt grimdark choklad i den.

Den där var coolare än den jag gjorde för sista sessionen av min CoC-kampanj. Det var en gräddtårta med galen jordgubssylt och ett grönt elder sign på. Tyvärr hittar jag ingen bild som jag kan länka.

Christoffer

It's all pig.
Annars finns det en bok som heter Millas kalastårtor som jag stått och tittat i när jag ställt upp böcker på universitetsbiblioteket, innehåller många skumma tårtor/kakor, vad sägs om en Bajstårta med äppeljuice till? Hmm. Sätter kanske inte stämningen med axelklaffar och kaos i rymden, men den kan säkert innehålla endel roliga tips.

Annars kanske något sådant här om man gör det lite mindre Harry Potter-sött och mer ondskefullt. Necronomikaka liksom.

Jag har en arbetskollega som gör dylika tårtor som du länkade, men alltså, de må vara snygga men de ser inte så goda ut.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Bryt dig in i din gamla lägenhet, starta igång ugnen och försök göra fläskpannkaka.

Klaaaar!

... jag tror det går att få till ngåot riktigt vidrigt med choklad, björnbär och glasyr.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag kan avslöja att en stor chokladmuffin som pöser över kanten på formen ser ganska shoggoth-artad ut.

w176

Förlorad dotter
Såhär efter noggrant övervägande tror jag den blir en paj.

Rabarbepaj ser redan från början suspekt ut, men nu har rabarbern varit fryst och vattna sig s man har rabarber-slem.

Denna rabarber-slem ska jag koka upp med karamellfärg och potatismjöl och socker till fuskblod.

Sen har jah lite lite rabarber så därför ska jag skära ner äpple i pajen också till odefinierbara former.

Sen häller jag ner den uppkoka fuskblodet i pajen. Bild kommer i kväll