Nekromanti Low fantasy

Necross

Swashbuckler
Jag är sugen på att köra Low fantasy. Mer brutalt, mindre magi etc. Nån som har några tips på såna d20-varianter?

Har för mig att jag läste en bra sådan på en sida, typ "Sword and sorcery roleplaying" eller nåt sånt. Lite Stormbringer-aktigt. All magi var ond och korrumperade magikern. Fast jag söp bort länken. Nån som känner igen detta?

Pom

Swashbuckler
Det låter som Conan vore i din smak.

Men vad hände med problemet med för svaga PC? Vore det inte bättre med mildare istället för vildare d20 då? :gremsmile:

G

Guest

Guest
Jag håller med Pom. Conan är verkligen the Shit när det gäller D20 regler. Man har verkligen tagit det bästa med D20 och twistat det lite för att det ska passa Conans värld.

Conan D20 är precis det du är ute efter. Brutalt, Dödligt (Massive Damage ligger på 20), inte mycket magi och framförallt jävligt politiskt inkorrekt :)

Låt dig inte heller luras av gnällspikarna som tror att Conan är lika med Arnold. Glöm filmen! Den gör inte Howards skapelse rättvis.

Hur som helst, jag skrev lite om Conan i en tråd för ett tag sen, kolla in här om du är intresserad....

Necross

Swashbuckler
Med "brutalare" menade jag typ skitigare, mer bistert. Mer demoner och korrumperande magi, mindre fjolliga barder och Colour Spray.

Necross

Swashbuckler
Mmm, ska kika på Conan lite mer. Reglerna kanske är vettiga, men Howards värld är jag inte riktigt bekväm med.

Hunk

Hero
Ett annat alternativ...

...än Conan (eftersom du inte verkar gilla Howards värld) kan vara Iron Heroes av Mike Mearls och Monte Cook. Ett par recensioner kan du hitta här.

Necross

Swashbuckler
Den känns lite stereotyp åså. Fast jag kanske ändrar mig. Fantasyvärldar ska ju vara stereotypa!

Arfert

Facit
stereotyp och stereotyp... det är ju en av de absolut första fantasyvärldarna som fick spridning, "originalet"... det är de andra som är sterotypa ;-)

Necross

Swashbuckler
Där har vi det ju! Men jag hade glömt bort att det var Bill King som låg bakom... Han är ju... kingen!

Tack, du är en klippa.