Nekromanti Lucka 3

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Lucka 3
Innanför dagens lucka hittar vi ett helt nytt stridsregelsystem för det populära rollspelet Eon.I Rävsvans Förlags rollspel Skymningshem infördes taktikkort som en metod att avgöra turordning och handlingar, och dessutom få in bra mycket mer "stridskonstkänsla" i spelet än vad konventionella stridskonstregler skulle göra. Syftet med taktikvalskorten är att snabba upp reglerna en hel del och införa ett psykologiskt moment till Eons strider. Istället för att bara bulta på varandra så gäller det nu... (485 fler tecken)

Gå till artikeln

Gastono

Hero
Japp låter riktigt intressant men det finns ju inget på ladda ner, någon som känner för att fixa? :gremsmile:

ZaiToh

Warrior
När jag speltestat mina egna kan jag lägga upp dem (det är Krilles kort från Skymningshem som jag helt skamlöst anpassat till Eon som jag vill ha dem), dock vill jag se på ärkeguruns variant som troligen kommer att vara så bra att jag kommer ställa mig i ett hörn och gråta för att jag inte lyckades kopiera hans verk till något lika bra ;)

/ZaiToh

Gastono

Hero
Re: Lucka 3 [Närmar sig OT]

Gör så, vad innehåller de då som inte finns i de vanliga attack - försvars korten?

ZaiToh

Warrior
Re: Lucka 3 [Närmar sig OT]

Du menar de som följer med spelledarskärmen? Detta är en helt annan grej. Taktikkort kan enkelt ses som ett sten/sax/påse-förfarande där du antar en roll (t ex deffensiv, offensiv, avaktande...). Sedan beror det på vad motståndaren valt för att se vad som händer. Ersätter initiativ till stor del. Mycket som sten sax påse - väljer du rätt taktik har du mycket att vinna, misstag får du äta upp.

/ZaiToh

ZaiToh

Warrior
Filerna funna!

Har ägnat natten åt att kamma forumet efter svar. Lyckades hitta en tråd där filerna fanns.

Varsågoda

Kan någon i red måhända tillse att orginalfilerna på detta sätt återfinns?

/ZaiToh