Nekromanti Lulu, olika kvalitet?

anth

Vetefan
Nu är det så att jag aldrig handlat på Lulu tidigare, men jag tänkte passa på nu när det är free shipping.

Men när jag surfat runt på Lulu har jag upptäckt att samma bok ofta finns i olika utförande som: paperback, softcover, hardover, b/w, color etc.

Nu undrar jag vad det är för olika kvalitet på de olika utförandena? Är dyrast alltid bäst?

Främsta anledningen till att jag frågar är för att jag stött på ett par böcker som författaren dragit tillbaka från Lulu för att författaren inte varit nöjd med kvalitén.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Lulu har högst varierande kvalitet. Jag har fått hem böcker som de gjort dålig tillskärning på. Böcker med dubbla inlagor. Böcker där maskinen har knövlat till sidorna lite. Och så har jag fått böcker som ser helt perfekta ut.

I allmänhet blir det dock "helt ok", om du köper med eller utan pärmar, eller i färg eller svart-vitt beror väl mest på vad du är villig att betala för boken. Dyrare brukar bli finare, men jag tror inte det finns någon korrelation i kvaliteten på hanteringen av böckerna, bara i materialet.