Nekromanti Lulurea - vad skall jag köpa?

Hunk

Hero
Lulu har ju haft ungefär en rea om dagen den senaste månaden, men fram till i morgon har de 35% rabatt, vilket jag nog tänker utnyttja för att införskaffa senaste numret av Fight On! Magazine. Men vad mer skall jag köpa samtidigt? Det skall vara kompatibelt med klassisk D&D (häri inräknar jag ganska mycket, men inte Pathfinder, 3E och 4E) och högleveläventyr göre sig heller inte besvär (det har jag tillräckligt av). Svar önskas senast kl 17 i morgon (28/12)!

Eksem

Champion
Nu har jag inte riktigt så mycket rollspelsbudget nu, och jag kan inte gå i god för de här produkterna (jag äger dem ju inte), men skulle jag shoppa loss på Lulu skulle jag köpa:

Stonehell Dungeon
Knockspell, alla nummer
Sword and Wizardry Whitebox
Oubliette, alla nummer
Tomb of the Iron God

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Sist jag handlade blev det Wilderness Alphabet och Oubliette 1-4 i samlad volym. Både helt rätt mysiga, men inte oumbärliga. Wilderness Alphabet känns spontant som den av böckerna som kan komma till mest nytta.

Hunk

Hero
DeBracy said:
Sist jag handlade blev det Wilderness Alphabet och Oubliette 1-4 i samlad volym. Både helt rätt mysiga, men inte oumbärliga. Wilderness Alphabet känns spontant som den av böckerna som kan komma till mest nytta.
Wilderness Alphabet blir därmed aktuell. Är den lika trevlig som Dungeon Alphabet?

Oubliette 1-4 köpte jag för ett par månader sedan. Inte imponerande. Kommer inte köpa fler nummer.

Hunk

Hero
Eksem said:
Nu har jag inte riktigt så mycket rollspelsbudget nu, och jag kan inte gå i god för de här produkterna (jag äger dem ju inte), men skulle jag shoppa loss på Lulu skulle jag köpa:

Stonehell Dungeon
Knockspell, alla nummer
Oubliette, alla nummer
Tomb of the Iron God
Tack för tipsen. Lite kommentarer:

Stonehell Dungeon
Jag skall kolla upp den.

Knockspell, alla nummer
Jag har 1-3-samlingen och den håller hög kvalitet. Dock finns nr 4 bara som PDF hos Lulu och PDF-tidskrifter är inte riktiga tidskrifter (precis som PDF-rollspel inte är riktiga rollspel). Frog God Games har dock nummer 1-4 av Knockspell, så jag kommer nog skaffa nummer 4 därifrån framöver. Är frestad att beställa 1-3 också, trots att jag redan har samlingen.

Delving Deeper verkar roligare, så jag väntar nog på den.

Oubliette, alla nummer
Nr 1-4 tycker jag var ganska dåliga, så jag är nog inte beredd att betala för fler nummer.

Tomb of the Iron God
Äger den redan. Ett bra introäventyr.

Ingen som vet om NOD är värda att skaffa?

DeBracy

Hunk said:
Det brukar finnas nummer av NOD i pdf att ladda hem som sampler. Jag har inte riktigt fastnat för den (nästan för matig), men det verkar vara en gedigen produktion.

DeBracy

Hunk said:
Wilderness Alphabet blir därmed aktuell. Är den lika trevlig som Dungeon Alphabet?
Nej, alls inte. Jag tycker Dungeon Alphabet är grymt bra, och det har ju mycket med helheten att göra (massor av schyssta bilder, osv). Wilderness Alphabet är tydligt en ”självpublikation” med mindre smart/stramt upplägg, illustrationer ur public domain, och inte så supervass layout. Jag tycker den är rätt bra för att vara vad det är, och värd priset. Typ 3,7 av 5?

Hunk

Hero
DeBracy said:
Hunk said:
Det brukar finnas nummer av NOD i pdf att ladda hem som sampler. Jag har inte riktigt fastnat för den (nästan för matig), men det verkar vara en gedigen produktion.
Tack! Jag skall se om jag orkar lokalisera en NOD-PDF i morgon. Jag har ett vagt minne av att jag har laddat ned en på min jobbdator, men PDF:er är verkligen inte mitt medium, så steget mellan att ladda ned en PDF och faktiskt läsa den är långt för mig. Jag tror att det kommer att krävas betydligt mer än dagens läsplattor för att jag skall orka gå över till digital läsning.

Jag har den första av Frog Gods hex crawls som ju är från NOD-snubben och den är bra (förutom att kartan i den tryckta versionen suger, så att man måste printa ut den i färg från PDF:en).

Eksem

Champion
Nu läste jag det för sent, men The Nameless City fick en del fina omdömen, och lutar sig tydligen på en av mina Lovecraft-favoriter.

Eksem

Champion
People of the Pit av A Warden verkar också vara min kopp te. Death trap dungeon med skräckinslag brukar ju smälla högt för min del.

Hunk

Hero
Tack för tipsen! Det blev aldrig någon beställning den dagen, eftersom jag fick annat att göra, så jag får nog dra iväg en Lulu-beställning nästa gång de har ett bra erbjudande i stället.