Nekromanti Lust att fika?

DODswe4

Hero
För ett tag sedan sa jag att jag hade lust att sponsra, det har jag fortfarande, och nu har jag tid samt pengar. Men jag skulle gärna vilja träffa många av er så Vad sägs om en fika, Tid samt Plats vet jag inte då jag inte fikar så mycket och hittar dåligt. Men en Moderat för gärna komma så att jag kan skänka pengarna, Jag är ledig väldigt mycket nu så helst inom en snar framtid.

PS: jag bor i STHLM

Basenanji

Postd20modernist
Dantes fikaställe nr 1...

...heter Ritorno, ligger i vasastan och du tar tbanan till odenplan och går en bit.

Ärligt talat så tror jag att (utöver att vara trevlig, konventsgeneral, beläst, flerbarnsfar, rollspelare, trummis mm mm) Dante dessutom är vår fikakoordinator. Det brukar bli han som...bestämmer när och var vi fikar.

Men DODSwe- jag fikar gärna och dessutom har Organ en innestående hos mig.

Så jag föreslår helgen efter lön, dvs lör 30:e april alt. 1:a maj.

/Basenanji, som lovar att Dante himself kommer klampa in och på sitt pappa-aktiga sätt styra upp den här fikaträffen på sedvanligt manér. Vilket jag isåfall applåderar! Cred till Dante!!

DODswe4

Hero
Re: Dantes fikaställe nr 1...

Okej, finns det en lätt åtkomlig karta?

Och jag är ledig då (kanske inte snart pga fika :gremgrin:) så det passar fint

Organ

Out of time, out of mind

[ QUOTE ]
...heter Ritorno, ligger i vasastan och du tar tbanan till odenplan och går en bit.

[/ QUOTE ]
Det är ett trevligt ställe men enligt mig ligger det ganska off. Fast det börjar bli så inarbetat nu att det kanske är svårt att ändra på.

[ QUOTE ]
utöver att vara trevlig, konventsgeneral, beläst, flerbarnsfar, rollspelare, trummis mm mm) Dante dessutom är vår fikakoordinator.

[/ QUOTE ]
Du glömde "bärare av rökrock" (fast utan fez) :gremtongue:

[ QUOTE ]
lovar att Dante himself kommer klampa in och på sitt pappa-aktiga sätt styra upp den här fikaträffen på sedvanligt manér.

[/ QUOTE ]
Då Dante även är ytterst blygsam tror jag att en sådan kommentar garanterar att han kommer hålla sina organiseringsimpulser i schack. Så om du vill locka honom att styra upp nånting får du nog pröva på en annan metod. :gremgrin:

/Anders

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nähä du …

»Basenanji […] lovar att Dante himself kommer klampa in och på sitt pappa-aktiga sätt styra upp den här fikaträffen på sedvanligt manér.«

Icke.

I uppfostrande syfte och för att ni ska utvecklas till självständiga, tänkande människor kapabla att fatta egna beslut, kommer jag (på mitt pappa-aktiga sätt) att låta er sköta detta på egen hand.

Däremot kommer jag förstås att dyka upp på själva fikat (om inte livet sätter hinder ivägen).

DODswe4

Hero
Okej hittals har vi kommit fram till
1 Fikat bör äga rum ungefär 30april helgen.
2 troligtviss på Ritorno

Men vilken tid?
Och alla är självklart välkomna

Organ

Out of time, out of mind

[ QUOTE ]
Så jag föreslår helgen efter lön, dvs lör 30:e april alt. 1:a maj.

[/ QUOTE ]
På lördagen jobbar jag fram till 15.00 (dock inte så långt från Ritorno), så vilken tid är på tapeten i sådana fall?

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: Karta

[ QUOTE ]
Och jag är nog på, förresten.

[/ QUOTE ]
Tacka fan för det. Om du hade avböjt med ett slött "Äh, jag orkar inte..." hade du fått en dagsedel :gremgrin: (Vulf bor alltså ett stenkast från Ritorno)

/Anders (skämtar + förklarar)

DODswe4

Hero
Ja, så got som.

Det är den enda tid jag har hört som är ett för hållnings tecken då jag e ledig hela dan. Men vi kan säga att jag dycker up runt 15:00

Basenanji

Postd20modernist
Pappa, kom hem!

Asch- det verkar som att jag har varit lite otydlig.

Jag tycker att varje gång som Dante har styrt upp fikaträffarna
så har det vait av godo. Jag tror dessutom att det krävs att någon tar initiativet för att det ska bli något konkret.

Alltså- hurra för alla er som vågar peka med hela handen och klampar in och styr upp saker! :gremlaugh:

Vänligen,
Basse

Organ

Out of time, out of mind
Organlöst fika

Tyvärr måste jag meddela att jag inte kommer att kunna dyka upp på lördagens kafferep :gremfrown:

Fast nästa gång ska jag banne mig dyka upp :gremmad:

/Anders

chrull

Stockholm Kartell
Re: Ja, så got som.

jag kommer kanske. jag är full nu och vet inte hur jag mår imorgon. därför vet jag inte om jag kommer. så enkelt är det.

det tog mig säkert hundra försök att få det här nästan rättstavat. och då höll rättstavat på att hamna mellan 'så' och 'enkelt' i stycket över.

men 1500 låter som en bra tid för en kopp te.

DODswe4

Hero
Re: Organlöst fika

Tråkigt att höra vi ahde det riktigt trevligt.

Ja det tycker jag allt du ska göra =D

Och tack alla som kom ditt trevligt att träffas