5-2 mot Djurgår'n!
...jag ÄLSKAR MoDo!
Men ärligt talat, lycka är:
Min fru. Hon är snygg, sexig, grymt smart, listig, ömhjärtad, klok, krävande, rolig, oförutsägbar och bäst!
Mina barn. De är allt som är positivt, men mest av alla i hela världen. Och det menar jag helt objektivt.
Fast det intressanta är att den lilla har sidor som den stora inte har och respektive! Vilket innebär att när man precis har tappat hakan av förundran inför den storas smartness, kan den lilla överraska en helt med sin gullighet och slughet!
Min bror.
Han har haft alla odds emot sig och ändå blivit en hyvens kille, jätteduktig på sitt jobb och mucho populär bland kvinnor, vilket värmer mitt brodershjärta alldeles speciellt av någon underlig anledning!
Sedan är lycka:
Att få till ett bra saxsolo, att få spela musik i största allmänhet, att få till en bra låt, att kunna dribbla bort min polare Tobbe som har spelat bandy i Selånger (!), att få komplinmanger av mina elever, att vinna en jobbig diskussion på jobbet, att jag är frisk, att äta god mat, att hitta billiga rollspelsgrejjer på SF-bokhandeln, att veta att jag kan läsa både "Heroes of Horror" och FR-kampanjboken inan jag somnar ikväll.
Och när MoDo spöar Djurgårn med 5-2!
/Basse