Nekromanti Lyckan står den dumdristige bi

Phelan

Hero
Det snöpliga slutet av en lång strid som gruppen varit inblandad i, där en illa sinnad riddare som fått in tre perfekta slag mot gruppens främste krigare och nu skadats och väntade utanför stridsområdet. Nu satt riddaren på sin fina tunga stridshäst och såg stigfinnaren komma med stora steg, förföljandes en av riddarens fotfolk. Riddaren är skadad men har sitt armborst laddat och gör sig beredd. Stigfinnaren ser riddaren och efter att bakifrån ha tacklat omkull fotsoldaten rusar han vidare i full fart, men sick-sack. Gott om tid för riddaren som siktar in sig, lutar sig framåt lite. Lite till. Och lite till för att falla av hästen och drasa i backen med armborstet under sig (megafummel i kvadrat, värsta tänkbara). Stigfinnaren Cornelius spelare asgarvar men lyckas hålla sig såpass att han modigt slår riddaren över benen med två kraftfulla hugg. Det första missar, men riddaren fumlar ånyo vid undvikandet och lägger verkligen upp sig för nästa träff som tar i knät (utan skydd...) och därmed slocknar riddaren, fullständigt förödmjukad av en bonnlurk utrustad med inget värre än ett par huggknivar...

Mvh / Phelan (som vill ha sina moduler med posten idag)

Tja, det var inte en rp, utan en elaking som hade flyt. Vi var trötta och oinspirerade o ville mest hacka sönder nånting. Jag plockade upp en gammal goding, introduktionsäventyret till DoD. Så spelade vi den med eonregler. Hursomhelst, en elak orch (ja, eftersom det är DoD) vägrade att göra något annat än motanfall när han slogs mot hjältinnan-krigaren. Hon träffar den gång på gång med sina ob7T6 men lyckas aldrig komma upp i en extraskada! Så den slår o slår o allt är läskigt. Hon drevs bakåt till en bergvägg o där verkade det som att det skulle gå illa, då de andra kom till undsättning. Långyxor i ryggen mår ingen bra av...

Phelan

Hero
Imponerande. Skadan är av någon jefla någonting som så gott som alltid blir låg, vet inte hur många skäktor med hög hastighet som slutat i att de bara ger målet någon poäng T, S och BT. Stigfinnaren blev för övrigt rätt förvånad då ondingarna lyckas sätta två pilar i huvudet på honom samma runda då han stod i en skottglugg och de var 40+ meter bort i en tidigare del av striden...

Mvh / Phelan

Zaaken

Veteran
Var stigfinnaren alv?
Eller den som nu sköt dom där två pilarna.
För det är bara alver som kan skutta två pillar på en runda pga att dom dra "siktar" släppar i en rörelse.
Dom siktar ju inte häller utan dom går på känsla eller instingt...

Kwarzim

Veteran
jag har problemet att alla skador blir höga t.ex. jag sköt en pirat i handen så att han dog(fyra extra skador) jag andvände en horn båge. Men det utjämnas med att jag har jefliga problem med små saker men inte stora...

/Kwarzim som inte har lärt sig slå låga tal!

Phelan

Hero
Nejdå. Efter långa studier i krigskonster kom de på att det enklaste var nog att vara två personer som sköt mot samma mål...

Mvh / Phelan

"För det är bara alver som kan skutta två pillar på en runda pga att dom dra "siktar" släppar i en rörelse."

Bah! Osanning är inget vi uppskattar inom Daaks domäner.

Vakta din tunga, hedning!

JoakimSkoogh

Veteran
Annan farlig sak är att dra ut pilar ur kroppen en karaktär dog nästan av att han drog ut pilen 22 skada skulle jag tro och en annan viss magiker kastade helande handen på sig själv så att armborstkränken läkte fast inne i kroppen men som mången har sagt shit happends