Böckernas värdighet (enl. mej)
Boxen (alt. Grundboken): Ska du skaffa Eon är detta ett hett tips att skaffa /images/icons/smile.gif, tro mej. Lägg till ett paket rollformulär också, det kommer att behövas eftersom boxen enbart innehåller sex stycken. Se till att ladda ner Mundanaappendixet från Neo, det behövs, speciellt om du avstår från Mundana. Glöm inte att man kan ha för många regelböcker (i vår spelgrupp har vi över tio st. tillsammans...)
Spelarens handbok: Om du tycker att 149 kr är ett skäligt pris för att få en lista med namn, så...
SL-skärm: Alltid bra att ha, tyvärr enbart på tre ark. Manöverkorten kan alltid användas som bokmärken... (NEJ, vi har aldrig använt dem till annat...)
Mundana: Ger en beskrivning av världen som jag inte tro ges i Atlasboxen, eftersom det blir fler länder att trycka in på enbart lite fler sidor än Mundana, vilket gör att beskrivningen på de länder i Mundanaboken blir sämre, men vänta tills Atlas om du inte vill slösa för mycket... Ger även en beskrivnang av alver, dvärgar tiraker och misslor som gör att du inte behöver köpa rasmodulerna än. OBS! Boken är slut hos Neo, så skynda dej till närmaste ÅF för att få dej ett ex innan de är slut, om du vill ha ett vill säga...
Monster & Varelser: Bra att ha, omtyckt av vissa, hatad av andra... Ger dock en bra uppsättning av monster, vilda djur, bruksdjur och troll, så den rekommenderas ändå...
Alver: Kanske inte den första bok man bör köpa, även om du bör satsa på den senare. Känns dock som om det saknas något i den...
Sorgernas Brunn: Vänta med äventyren, låna det av nån om du kan eller ladda ner nåt gratisäventyr från Neo, ex Armandes testamente. SB är enligt mej ganska kort och lätt, även om jag dog, men nått annat bör man väl inte vänta sej från mej...
Jarla: Se föregående
Mystik & Magi: JA, KÖP! Absolut krav om du vill kunna ha med magiker, både som RP:s och SLP:s...
Dvärgar: Vi brukar inte ha med så mycket dvärgar i vår grupp då vi inte riktigt gillar Eons dvärgar (se alla Silversurfans diskussioner med Krille lååångt bak i forumet...). Vill du kunna spela dvärg så...
Asharien & Soldarn: Antingen den eller Consaber än så länge.
Religioner: Viktig! Se till att få med den, grundboken innehåller ingenting av värde ang. Mundanas religioner
Krigarens väg: Alltid användbar, se till att köpa den! OBS! Slut hos Neo!
Tiraker: En bra modul med mycket bra info, men inte så viktig än, bortsett från att den behandlar tirakerna som är en helt unik ras skapad för Eon.
De Fördömdas Sista Hopp: Vi har ännu inte spelat DFSH, men som sagt, vänta med äventyren...
Consaber: Se Asharien & Soldarn
Legender & Hemligheter: Om du vill att Neo ska styra ditt Mundana så kan den rekommenderas, alla med lite fantasi och egna idéer kan avstå... Har inte läst den (jag är inte SL så...), men rekommenderar den inte då den styr världen för mycket enl. mej. Min SL har den, men kommer nog inte utgå efter ens hälften.
Det var det hela, hoppas att du och alla andra som vill skaffa Eon har haft nytta av min åsikt...