Basenanji
Postd20modernist
Årets noobfråga från mig:
Varför vimlar inte material plane av läbbiga monster för?
Jag håller på med en kampanj som ska innehålla varelser från Inferno och just nu har allt stannat upp därför att jag har svårt att besvara frågan varför Asmodeus & co inte sticker till tex Faerun/Greyhawk/Eberron lite oftare.
Vad hindrar dem? Och vad hindrar tex celestials att göra detsamma?
I MM 2 står det om celestials (s 42):
---
Min förklaring till varför tex infernierna stannar kvar i nine hells är att om de blev alltför långvariga på material plane så skulle detta skapa så mycket rykten och uppståndelse att de goda krafterna till slut skulle rycka ut med allt de hade. En sån risk tar man inte, utan sparar sig till vissa utvalda tillfällen.
Men det är ju vara vad jag tror.
Vad tycker ni?
/Basse
Varför vimlar inte material plane av läbbiga monster för?
Jag håller på med en kampanj som ska innehålla varelser från Inferno och just nu har allt stannat upp därför att jag har svårt att besvara frågan varför Asmodeus & co inte sticker till tex Faerun/Greyhawk/Eberron lite oftare.
Vad hindrar dem? Och vad hindrar tex celestials att göra detsamma?
I MM 2 står det om celestials (s 42):
Vilket låter lite som att de åtminstone letar efter ondskan, varthän den än uppstår..."They may not spend all their waking hours rooting out tanari'i and baatezu from every corner of the multiverse..."
---
Min förklaring till varför tex infernierna stannar kvar i nine hells är att om de blev alltför långvariga på material plane så skulle detta skapa så mycket rykten och uppståndelse att de goda krafterna till slut skulle rycka ut med allt de hade. En sån risk tar man inte, utan sparar sig till vissa utvalda tillfällen.
Men det är ju vara vad jag tror.
Vad tycker ni?
/Basse