Nekromanti Människokropp skiss till formulär

teddy

Warrior
Först av allt, är det här rätt forum att posta ett sånt här inlägg i?

Jag håller på med ett rollformulär som jag skall använda mig utav i DoD6 och jag av någon underlig anledning så vill jag alltid ha en bild brevid alla tabeller med kp för armar och ben och rustnings info o.s.v så jag tänkte kolla om någon vet vart jag kan få tag i en sån (lagligt) eller om någon känner för att rita en lite fort (tror inte det tar så fasligt lång tid att rita för en kunnig person).
Om någon får för sig att rita så uppskattas det om personen håller i en rund sköld i ena handen och ett svärd eller liknande i den andra.

För dem som inte förstår vad jag menar så ta en titt på... måste komma på ett rollspel som har det...... jo Saga's rollformulär (http://www.sagagames.com)

Phelan

Hero
Skicka en liten förfrågan till Zadrith i ett PM, han har både manliga och kvinnliga humanoider som han använder på sina rollformulär till Omnimodus, som han nog har sparat i ett lämpligt format någonstans...

Mvh / Phelan

teddy

Warrior
Jo bilderna från Omnimodus fungerar ju men jag vill helst ha svartvitt och mer som en skiss, men jag kanske skickar ett PM endå och frågar om han vet något.

Heromachine kommer jag ihåg att jag varit inne på någon gång för länge sedan, där ska jag ta mig en titt (kommer inte ihåg vad det är) :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
så jag tänkte kolla om någon vet vart jag kan få tag i en sån (lagligt)
Om du tankar hem PaperFig, mitt program för pappersfigurer och den datafli som finns på samma site så finns det bland figurerna några "fyll-i"-figurer (cirka 350 st), både män och kvinnor, alla med både framsida och baksida. Dessa figurer lagras som vanliga bilder och kan enkelt plockas ut. De får användas helt fritt.

PaperFig finns på http://paperfig.mine.nu.

Bra va?

teddy

Warrior
Aj vad förvirrad jag blev, det vart en helt annan sida pga. punkten du har i länken du skrev. Vart helt omöjligt att hitta något som hette PaperFig.

Men iaf nu så hittade jag det och upptäckte att.... TADA filen var 64mb och jag sitter på ett ruttet 56k modem...
Jag sitter i vilket fall och laddar ner programet just nu för att se vad det är. Kan du skicka bara en "sample" bild eller liknande till min mail (teddy@zetterlund.biz)?
Om jag gillar det så kan jag ju be någon jag känner att tanka ner filen och bränna ut den.

Troberg

Sinister eater
Men iaf nu så hittade jag det och upptäckte att.... TADA filen var 64mb och jag sitter på ett ruttet 56k modem...
Jag sitter i vilket fall och laddar ner programet just nu för att se vad det är. Kan du skicka bara en "sample" bild eller liknande till min mail (teddy@zetterlund.biz)?
Om du laddar ner programmet så är det enklaste att jag gör en delexport med bara några figurer (så att du kan importera dem i programmet och titta på dem), det vill säga inte hela paketet med över tusen. Jag fixar det i kväll.

Troberg

Sinister eater
OK, så här blev det...

Jag har gjort en fil som bara innehåller mallarna (362 stycken). Filen är på 5.5 MB, kanske aningen stor men ändå hanterlig och en stor färbättring jämfört med 68 MB...

Här är den:

http://paperfig.mine.nu:30080/paperfig/templates.pfz

Hoppas de passar.

(edit: Adressen var fel ett par minuter innan jag ha justera den. Hoppas det inte ställt till det för någon.)

teddy

Warrior
Re: OK, så här blev det...

Tackar tackar, då ska jag ta och ladda ner filerna nu och testa senare ikväll, jag återkommer med synpunkter :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Tackar tackar, då ska jag ta och ladda ner filerna nu och testa senare ikväll, jag återkommer med synpunkter
Missa inte den lilla zippen som innehåller några filer som saknas i setupen!

teddy

Warrior

Nejdå jag såg att den behövdes.
Men jag har en fråga, ska servern verkligen vara så långsam som den är. Jag började ladda ner filen igår och då så gick det bra till en början men efter en stund så skönk nerladdningshastigheten till 1kb/sek och då ledsnade jag det skulle då ta cirka 1,5 tim. Först tänkte jag att det kanske var mitt modem som krånglade.

Men nu idag så försökte jag igen och samma sak hände... du kan inte lägga upp filerna på en bättre lina lite tillfälligt?
Jag ska försöka sen igen...

Troberg

Sinister eater

Men jag har en fråga, ska servern verkligen vara så långsam som den är. Jag började ladda ner filen igår och då så gick det bra till en början men efter en stund så skönk nerladdningshastigheten till 1kb/sek och då ledsnade jag det skulle då ta cirka 1,5 tim. Först tänkte jag att det kanske var mitt modem som krånglade.
Det var jäkligt trögt igår, vet inte vad som var fel med internet.

Det sagt så har jag inte lysande prestanda. Jag sitter på en pissig 3 Mbit-lina som är nedlastad av en massa annat också (FTP, fildelningsprogram, webserver, DC-hubb osv). Vid varje given tidpunkt har jag i storleksordningen 3000-5000 samtidiga anslutningar. Jag rekommenderar någon download manager, tex GetRight, då kan du ta det i bakgrunden medan du gör annat och behöver inte ta allt på samma gång. Visst, det kan ta lite längre tid, men du behöver inte börja om från början.

Men nu idag så försökte jag igen och samma sak hände... du kan inte lägga upp filerna på en bättre lina lite tillfälligt?
Sorry, har bara en lina. En bättre skulle kosta mig 30 000 att dra in, även om det bara är tillfälligt.

Foggmock

Myrmidon
Re: OK, så här blev det... [OT]

Vid varje given tidpunkt har jag i storleksordningen 3000-5000 samtidiga anslutningar.

Shit. Inte konstigt att man aldrig drar i mer än 2k/s från dig då :S

Troberg

Sinister eater

Shit. Inte konstigt att man aldrig drar i mer än 2k/s från dig då
Precis, jag servar hellre många rättvist än några få snabbt.

Jag hoppas det blir möjligt att dra in en 10 Mbit eller 100 Mbit billigt snart...

I värsta fall får jag väl dra in fler ADSL... Jag har 10 teleledningar in (huset användes som kontor av förra ägaren) så jag borde kunna få 30 Mbit (fast till en månadskostnad på 3250 kr...).

Foggmock

Myrmidon

Precis, jag servar hellre många rättvist än några få snabbt.

Men om en får dra i taget så slipper 25 pers sitta och vänta i 13 timmar på tio megabyte. även om den totala överföringshastigheten är densamma så blir ju iallafall fler personer klara snabbt, och han som kommer sist märker ingen skillnad, eventuellt kan klocka in fler nerladdningar medans han väntar.

Jag hoppas det blir möjligt att dra in en 10 Mbit eller 100 Mbit billigt snart...

Jag med :gremwink:

I värsta fall får jag väl dra in fler ADSL... Jag har 10 teleledningar in (huset användes som kontor av förra ägaren) så jag borde kunna få 30 Mbit (fast till en månadskostnad på 3250 kr...).

För din egen skull, i sådana fall, och oavsett så tror jag att du skulle spara in pengarna på 100mbit ganska fort. Att installera 10 ADSL-abbonemang för att vara hygglig mot folk är visserligen hyggligt, men JAG hade aldrig gjort det. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Men om en får dra i taget så slipper 25 pers sitta och vänta i 13 timmar på tio megabyte. även om den totala överföringshastigheten är densamma så blir ju iallafall fler personer klara snabbt, och han som kommer sist märker ingen skillnad, eventuellt kan klocka in fler nerladdningar medans han väntar.
Bortsett från att de med snabb lina kommer att bomba servern med requests i hopp om att få in sin request först när en connection blir ledig.

Jag överväger dock att dumpa DC-klienterna (bortsett från den som är kopplad till min egen hub). De drar hur mycket bandbredd som helst och ger bara skit tillbaka (Gamla filer, trasiga filer, filer som aldrig blir klara, feldöpta filer osv). Jag gillar dessutom inte attityden på DC. Det borde göra stor skillnad, det är de som drar nästan hela min kapacitet upp.

För din egen skull, i sådana fall, och oavsett så tror jag att du skulle spara in pengarna på 100mbit ganska fort.
Japp, på ett år. Spelar ingen roll, jag har inte pengar till någotdera nu, och det lär inte bli dyrare av att vänta. Dessutom utesluter ju inte alternativen varandra... :gremgrin:

Att installera 10 ADSL-abbonemang för att vara hygglig mot folk är visserligen hyggligt, men JAG hade aldrig gjort det.
Inte jag heller, men det skulle ju vara värt en del med mer kapacitet ner och fler publika IP-adresser (just nu får jag bara två).

"Jag hoppas det blir möjligt att dra in en 10 Mbit eller 100 Mbit billigt snart..."

Jag med
Tja, med rätt sponsring så... :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: jag vill ha en version för mac..[NY]

Dream on, det kommer inte att inträffa, inte skriven av mig i alla fall. Möjligen kan det ske i framtiden om någon portar .Net-ramverket till Mac och jag skriver om det i .Net, men håll inte andan.

Om du tvunget vill behålla din Mac, skaffa några PC's som du kan ha när du behöver prata med resten av världen. :gremgrin: