Nekromanti "Människoraser"

Rickard

Urverk speldesign
Funderade lite över DoD och insåg att det var brist på mörkhyade personer..
Jag kanske inte kan mitt Altor tillräckligt men i Ereb Altor så träffar man inte på mörkhyat folk förrän i södra delen av Kopparhavet..

/[color:448800]Han</font color=448800> som även undrar hur det ligger till med hudfärger i Trudvang

Ja, det är väl som i verkliga världen. Negrer, om det nu är det du menar med mörkhyade, måste man åka till afrika för att få se i neågon större mån. Annars har felcierna olivfärgad hud och ser ut som italienare.......och nordefarerna ser väl ut som araber............Så det är inte helt mysko.

Feuflux

omjonasson.se
Re:

Ereb är inspirerat av Europa med Kopparhavet som Medelhavet. Beskrivningen av olika länder, t.ex. Berendien som har medelhavsklimat och odlar vindruvor och liknande, ger en föraning om att de som bor precis norr om Kopparhavet ser ut som italienare i hudfärgen. Vill man ha mer mörkhyade personer med får man ta en tripp till Soluna eller Samkarna. En av spelarna i en av mina grupper är en Efarer (kommer från nordvästra Soluna, se ErebAltor-boken) vilka ser ut som blonda negrer (otroligt coolt eller vadå?).

Men eftersom Ereb är så inspirerat av Europa så blir det ju följdakligen brist på mörkhyade personer.