För några dagar sedan fick jag se en dokumentär på bilogin som fick mina hjärnrötter att plinga.
Jag skulle vilja speleda en kampanj som handlar om mänsklighetens historia. Jag tänker mig att man börjar i tidiga stenåldern kör ett scenario och när det är klart så börjar man nästa scenario några generationer längre fram, och sedan är målet att ta sig hela vägen till nutid.
Jag tänker mig att första spelmötet skapar man karaktärer och alla scenarios efter det så skall man vara släktingar i rakt led till sin original karaktär.
Jag skulle vilja ha ett system där man ärver en del egenskaper, och här kommer mitt första problem in. eftersom alla system jag kan hitta på för att simulera arv kommer bli fullkomligt jätte jobbiga när man skall hoppa 100 generationer (vilket kommer behövas). Jag tror att jag kommer vara tvungen att skriva ett eget regel system(jag brukar inte komma överens med färdiga)men jag tror att det skulle kunna vara till hjälp att se hur andra löst problemet.
så
mina frågor är:
1.Tror ni det här skulle kunna bli intressant?
2.finns det något regelsystem som behandlar arv?
3. Om du skulle skriva ett regel system som behandlade arv hur skulle du göra ?
Jag skulle vilja speleda en kampanj som handlar om mänsklighetens historia. Jag tänker mig att man börjar i tidiga stenåldern kör ett scenario och när det är klart så börjar man nästa scenario några generationer längre fram, och sedan är målet att ta sig hela vägen till nutid.
Jag tänker mig att första spelmötet skapar man karaktärer och alla scenarios efter det så skall man vara släktingar i rakt led till sin original karaktär.
Jag skulle vilja ha ett system där man ärver en del egenskaper, och här kommer mitt första problem in. eftersom alla system jag kan hitta på för att simulera arv kommer bli fullkomligt jätte jobbiga när man skall hoppa 100 generationer (vilket kommer behövas). Jag tror att jag kommer vara tvungen att skriva ett eget regel system(jag brukar inte komma överens med färdiga)men jag tror att det skulle kunna vara till hjälp att se hur andra löst problemet.
så
mina frågor är:
1.Tror ni det här skulle kunna bli intressant?
2.finns det något regelsystem som behandlar arv?
3. Om du skulle skriva ett regel system som behandlade arv hur skulle du göra ?