Nekromanti märken

Netfeed

Swashbuckler
alltså, jag undrar om det skulle gå(och om folk är intresserade) att trycka upp wrnu märken, sådana här, detta vore rätt coolt att ha

varför jag skriver detta inlägg är att jag har lyckats gå och bli sexmästerist(inga dåliga skämt om detta, en sexmästerist är en festfixare ungefär för andra elever på en instution på universitet/högskola) och dessa har i regel en massa märken på sig, vilket hade lätt till att man kanske kunde springa om kring med reklam på sig för sidan, då detta är i princip ett väldigt unikt märke som de andra sexmästeristerna(nämnde jag att det blir en jävla massa festresor? skall till gotland i vår) kan undra och fråga vad det är för märke, vilket borde kunna bidra till att man lurar hit någon mer person

//netfeed, som tycker om öl

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jaaa ...

Jag vill ha en lättölsflaska i tyg som det står »rollspel.nu« på!

Johan K

Gammal & dryg
Jaa !!

Ja, det vore hju skitskoj ju !!
Jag skulle gjärna vilja ha en sådan iaf !!

walium

Ganska töntig, faktiskt
"alltså, jag undrar om det skulle gå(och om folk är intresserade) att trycka upp wrnu märken, sådana här, detta vore rätt coolt att ha"

Jag har tagit upp frågan med Gardener tidigare och även skickat länkar till ett antal företag som gör dylika märken. Jag vet att Dragons Den som arrangerar LinCon har egna tygmärken. Personligen tycker jag nog att vi ska satsa mer på att få fram en wrnu-t-shirt än märken.

Foggmock

Myrmidon
Re: men märken är coolare :DD [nt]

Men långt ifrån alla är studenter och har en overall att sy fast dem på. Personligen vill jag också ha en wrnu-tshirt först. Gärna då något fantasifullt och inte bara 'logowear'.

Netfeed

Swashbuckler
Re: men märken är coolare :DD [nt]

det kan du ha rätt i
men man kan ju alltid önska

Gardener

Champion
På min tid (iaf i Linköping) var det kutym att bara ha skolrelaterade märken, allt annat räknades som fusk. Ju förr dess bättre!

Visst skulle vi kunna göra märken och säkerligen skulle de kunna gå åt också om än kanske inte i lika rask takt som knapparna. Och kontakter med ställen som gör märken (och annat skoj) har vi, jag har tryckt upp märken tidigare, och stället där vi beställde knapparna kan tillverka det mesta. Men problemet är snarare att ha resurserna att göra det, både i tid och pengar. Att knåpa ihop en bild som passar bra till ett tygmärke gör man inte i en handvändning, lika lite som man gör en schysst bild för att trycka på t-shirts.

Finns det tillräckligt stort intresse kan vi naturligtvis försöka skynda på det hela. För tillfället är PR-staben dock upptagen med andra trevliga saker.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"På min tid (iaf i Linköping) var det kutym att bara ha skolrelaterade märken, allt annat räknades som fusk. Ju förr dess bättre!"

Numera verkar det inte finnas några större restriktioner, även om det naturligtvis är ytterst viktigt att sy fast alla teknologmärken i rumpan på overallen. :gremgrin:

"För tillfället är PR-staben dock upptagen med andra trevliga saker. "

Som vaddå? Har man sagt A så får man säga B. :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
...så får man C vad D E?

"Numera verkar det inte finnas några större restriktioner, även om det naturligtvis är ytterst viktigt att sy fast alla teknologmärken i rumpan på overallen. :gremgrin:"

Glad att du inte sa teknist-märken. :gremtongue:

"Som vaddå?"

Du kan då aldrig vänta på något gott. Ack, ack, ack! Jag hoppas på en glad överraskning. :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Som vaddå? Har man sagt A så får man säga B.
Tja, som ansvarig för PR-staben så kan jag inte säga mer än att Drakens Tand är inblandat på ett hörn.

Skall kolla upp det där med märken (eller patchar som det också kallas), samma motiv som på våra befintliga knappar? Tyvärr kunde jag inte utrusta RipperDoc med några knappar för försäljning på BSK, men jag har ett gäng hemma, det kostar 15:- kr att få en hemskickad till sig (tyvärr har vi för tillfället inga kuvert att skicka i, men vi skall försöka ordna detta snarast). Ifall man har turen att springa på någon av oss som har en kasse knappar så kostar de 10:- kr.

De som bor i Göteborgsområdet kan ju skicka e-brev (seinet@rollspel.nu) till mig angående köp så kan man ses i någon skum gränd en regnig kväll och kränga lite prylar.

Någon som vet något företag som fixar patchar, skicka e-brev då med tack.

/Seinet Wintermute

chrull

Stockholm Kartell
Re: Jaaa ...

vi kanske ska börja göra träff-märken? istället för hajkmärken?
"Forumsölen på Dovas 03MMDD - jag var där!"

hm. fast då är det nog bäst man skaffar sig en rollspel.nu-skjorta också, att sätta alla på...

chrull

Rickard

Urverk speldesign
Re: Rollspel.nu-overall?

Jag skulle snarare vilja ha en kroppstrumpa..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tilltalas av tanken att ha en grön, tajt kroppstrumpa med en stor wrnu-loga tryckt på och ser synen framför sig där massor av forumindivider knallar runt på konvent iklädda dessa kroppstrumpor.. Vilken syn!

[color:lightgrey]ARRGH! Det är ju en fruktansvärd syn! *klöser ut sina ögon*</FONT>

Feuflux

omjonasson.se
Nooooooooooooo

Jag skulle snarare vilja ha en kroppstrumpa..

/Han som tilltalas av tanken att ha en grön, tajt kroppstrumpa med en stor wrnu-loga tryckt på och ser synen framför sig där massor av forumindivider knallar runt på konvent iklädda dessa kroppstrumpor.. Vilken syn!

Gör inte såhär mot mig, den här bilden kommer jag inte att kunna förtränga på länge... :gremgrin:
(Jag skrattade dock som en galning)

Angående huvudämnet så är en t-shirt klart mer intressant än nånting annat i forumprylsväg.

thark

Hero
Re: Nooooooooooooo

Så länge den görs rätt. Typ... Svart med tryck, kanske? Det vanliga vitt med en bild på magen känns så sunkigt på något sätt. :)

Foggmock

Myrmidon

Den måste ju matcha knappen! Iofs är jag ingen jätte-fan av den loggan, men den gör sig bra på buttarna. Frågan är om den sitter lika bra mitt på bröstet på en vit eller svart T-shirt.

I värsta fall kan man ju smälla upp en Cafépress-butik, fast då får ju alla stackare i Sverige betala 18 dollar plus frakt typ. Lite surt, och wrnu gör ingen nämnvärd vinst på det.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Den måste ju matcha knappen! Iofs är jag ingen jätte-fan av den loggan, men den gör sig bra på buttarna. Frågan är om den sitter lika bra mitt på bröstet på en vit eller svart T-shirt."

Jag är inte heller något större fan av den nuvarande loggan. Den känns lite torftig på något vis. Men naturligtvis så är den bättre än ingenting alls. Sedan vet man inte vilka framtida förändringar som redaktionen sitter och klurar på.

Hursomhelst så vore väl wrnu-t-shirts ett projekt som är tillräckligt simpelt och önskvärt för att lyckas. Eller är det bara ett gäng galna forumfanatiker som skriker efter t-shirts? Hur stort är det egentliga intresset bland som inte skriker så högt?

Troberg

Sinister eater

Det är mest en fråga om tid, och att ha pengar att lägga ut för att beställa dem.
Man kan ju lösa det på ett annat sätt. På http://www.cafepress.com/cp/info/ kan man lägga upp en design (på T-Shirts, muggar, musmattor osv), vilken andra sedan kan beställa från dem. Man sätter ett pris, de har ett pris för material och arbete, mellanskillnaden får man behålla. Den som skapar designen behöver inte betala något, utan får bara pengar efterhand som de trillar in. Cafepress får designen och köparna, beställaren får pengar, säkerhet och administration av leveranser et cetera.

Verkar perfekt för den här typen av produkter. Jag har själv funderat på att lägga upp en packe skoj designer bara på kul, men har inte kommit mig för det. Jag har alltså inte testat dem än, så jag vet inte hur bra de är. Verkar riskfritt i alla fall.