Logiskt krumsprång
Tja, jag skulle nog kunna tänka mig att spela det, visst. Men jag har två problem med det:
1) Titeln. Är det bara jag som uttalar den "Mästare av den fyra dimensionen"? Men det är ju enkelt fixat. Något som kräver desto mer tankearbete är
2) Logiken. Du skriver att man inte kan stanna tiden för andra med gåvan. Men detta måste väl rimligtvis innebära att så fort någon stannar tiden (någonstans i världen), så stannar omgivningen för alla med gåvan? Alltså, alla med gåvan kan fortfarande strutta omkring, medan alla andra "fryser". Skulle inte det innebära ett otroligt irritationsmoment för alla med gåvan? Jag menar, de lär väl inte hinna uppleva mer än ett par timmars "verklig tid" under hela sin livstid? Tiden går, och så... jäklar, nu var det någon i Zimbabwe som stannade klockan. Jaja, får väl vänta tills han är klar...
Förstår du hur jag menar (det är svårt att förklara pedagogiskt, speciellt när man är så trött som jag är)? Har jag fattat fel?
Om å andra sidan även de med gåvan stannar när någon stannar tiden, så måste ju fighter bli rätt underliga. Den som först inser att han vill spöa på den andre fryser tiden och dödar sin motståndare.
Kanske man som tidsmästare känner när någon i närheten försöker stanna tiden och har en möjlighet att "hoppa på" tidsströmmen? Då kan ju alla rollpersoner stanna tiden samtidigt, och även slåss med ondingar i superspeed, men utan det där konstiga med att alla med gåvan automatiskt hänger med.
Kanske har fattat det hela helt fel från början. Äh. Nu går jag och lägger mig.