Nekromanti Mäster Johans boning

walium

Ganska töntig, faktiskt
Var inne på Mäster Johans boning alldeles nyss och konstaterade att den inte har blivit uppdaterad på ganska länge. Händer det verkligen så lite i Eon-världen eller är det bara så att Mäster Johan planerar något verkligt stort? Med så många prominenta personer inblandade tycker man ju att någonting borde hända. Överhuvudtaget är det inte många Eon-sidor som rör sig framåt( med alfaweb som lysande undantag ). Det är nästan så att man själv skulle sätta sig ner och skriva ihop lite allmäna konstigheter.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Om jag bara kunde bända tummen ur ett visst ställe så hade jag nog kunnat få ihop något som iallafall är någorlunda anständigt. Vi får se hur det blir.

G

Guest

Guest
Håller med man undrar ju, om dom någonsin kommer att uppdatera sin sida den är rätt död.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det är verkligen synd med tanke på att de som ligger bakom sidan är ganska rutinerade och erfarna inom rollspelssamanhang. Det hade varit väldigt intressant att läsa material som de har författat.
Det kanske helt enkelt inte har tid.*suck*

Flash Back

Warrior
Jag anser inte att Eonse är ett lysande undantag. Uppdateringar, ja. Bra uppdateringar, inte så ofta. Boningen och Eonse är liksom varandras motsatser: Boningen satsar på kvalitet och uppdaterar (för) sällan, Eonse känns för mig mer kvantitet och uppdaterar ofta.

Det bästa vore nog att hitta en balans mellan de två...
(Hoppas att Emil inte blir alltför sur på mig nu...)

Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A>

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det bästa hade varit om det var flera stycken erfarna rollspelare som stod bakom en sida, så att det alltid fanns någon som hade tid att skriva ihop någonting och uppdatera. Rent teoretiskt så borde Mäster Johans sida fungera alldeles utmärkt eftersom många av de som står bakom den är rutinerade rollspelsrävar. Det är både synd och lite märkligt att arrangemanget inte fungerar i praktiken.

Emil

Hero
<I>Jag anser inte att Eonse är ett lysande undantag. Uppdateringar, ja. Bra uppdateringar, inte så ofta. Boningen och Eonse är liksom varandras motsatser: Boningen satsar på kvalitet och uppdaterar (för) sällan, Eonse känns för mig mer kvantitet och uppdaterar ofta.[/i]

Givetvis håller jag inte med dig. Jag anser att det material som finns att finna på Eon SE håller minst lika hög klass som Mäster Johans Boning, med enda undantag äventyren som jag inte kan uttala mig om eftersom jag inte blandar mig så mycket i dem utan bara layoutar och lägger ut.

Det vore väldigt sorligt om det vore så att Eon SE bara satsade på kvantitet, med tanke på hur mycket saker som rensats bort under åren för att endast bra saker ska finnas på sidan.

Om det är mer än en känsla du fått av att Eon SE satsar mer på kvantitet, så får du gärna meddela mig vad som inte håller någon vidare klass så jag kan se över dess framtid på sidan.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

Emil

Hero
Om jag bara kunde bända tummen ur ett visst ställe så hade jag nog kunnat få ihop något som iallafall är någorlunda anständigt. Vi får se hur det blir.

Det brukar vara det största problemet, att just orka slutföra nåt man väl satt sig att utarbeta. Halvvägs tröttnar man. Så brukar det bli för mig, men nu har jag kommit på en sak som jag ska sätta ihop till Eon SE så vi får se om sidan uppdateras i kväll.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det är alltid småsaker som sätter käppar i hjulet. Jag har en längre äventyrs-kampanj till Eon som jag suttit och grunnat på en längre tid. Tyvärr har jag inte regelboken tillhands och jag kan ännu inte reglerna så pass bra att jag bara kan tuta och köra. Sen brukar det vara så att när jag väl börjar skriva så har jag svårt att sluta.

smaffy

Hero
gör det!! sätt dig ner och skriv lite egna texter, låt dig inte försoffas! det enda kassa är att det inte finns någon som vill läsa sånna sidor..

skapa en [color:"red"]sajtring!</font> så att (det kommer folk till sidan om man har en sajtring) det inte känns så jävla menlöst att skriva.. för det gör det!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Ögat

Hero
Gåtans lösning

Det finns många olika anledningar till att MJB inte fungerar lika bra i verkligheten som man kunde trott att den skulle göra. Skälen är många:

antalet. faktum är att antalet personer bakom MJB inte är så stort som man kan tro. många ägnar sig i stället åt andra projekt, många har slutat delta i email-aktiviteten bakom kulisserna.

inspirationen. i och med att de som står bakom sidan har många andra saker på gång är det svårt med inspirationen. Därav kom också N2-uppdateringen - vi hade bra material till N2 men inget till Eon. Sådant händer hela tiden

livsglädje. då MJB startade var klimatet på internet ett annat. De som vistades på internet och spelade Eon kände varandra mer eller mindre, alla var glada och hjälptes åt. Så är det inte i dag. Många av de som var med på MJB har mer eller mindre helt gått i ide och är knappt på internet alls.

lust. i och med att den enda kritik som når författarna är negativ (jfr denna debatt), känns det inte som det är värt det extra besväret att lägga ut materialet man har på internet.

dator. Mäster Johan, sammankallande för boningen, har under en längre tid varken haft tillgång till dator, email eller internet. därför har det helt enkelt varit omöjligt att uppdatera, oavsett om material funnes eller ej.

till slut skulle jag vilja citera H P Lovecraft(SJL):
Det är ej dött som evigt vilar;
och i evighet bryts även dödens pilar.

Innan den senaste raden med uppdateringar förflöt ett år utan uppdateringar.

// Olav