Mina kampanjer
Som jag ser det så har jag tre typer av kampanjer: avslutade, pågående, och vilande.
Avslutade kampanjer:
Greyhawk I; Demons, Demons everywhere Campaign: ( Spelades 1990-1996, bestod av 10 köpäventyr och 3 egengjorda.)
Greyhawk; The Next Generation (Spelades 1995-2003, bestod av 3 köpäventyr, eller 4 beroende på hur man räknar.)
Forgotten Realms I; Waking the Beast: (Spelades 1990-1991, bestod av 1 köpäventyr och 4 egna. Den blev sen en Spelljammerkampanj.)
Forgotten Realms II; Avatar trilogy Campaign: (Spelades 1990-1991, bestod av 3 köpäventyr.)
Forgotten Realms III; Something's Rotten In Waterdeep Campaign: (Spelades under 1993 och bestod av 1 köpäventyr och 3 egna. Är planerat att få en uppföljare.)
Dragonlance I; DragonLance Chronicles: (Spelades 1989-1990, bestod 3 egna äventyr, ska få en uppföljare i form av hela köpäventyrsserien, samt en avslutande del.)
Marvel Super Heroes: (Spelades 1989-1990, bestod av 3 egna äventyr. Avslutades på grund av bristande intresse.)
Star Frontiers: (Spelades 1993-1995, bestod av 1 köpäventyr och ett eget.)
Top Secret S/I: (Spelades 1993-1994, bestod av 2 köpäventyr.)
TORG; Relics of Power Campaign: (Spelades 1992-1997, bestod av 3 köpäventyr.)
Runequest: (Spelades 2002-2003, bestod av 3 köpäventyr.)
Call of Cthulhu: (Spelades under 2003, bestod av de två äventyr som medföljde regelboken.)
Pågående (de som jag håller på aktivt med under senaste året):
Greyhawk; Gnipökne: (Spelas sedan 2000, min enda D&D d20-kampanj, består av ett enda fet-stort grottsystem.)
Forgotten Realms V; Blood of My Blood Campaign: (Spelas sedan 2000-, men har legat på is sedan 2002 och ska strax börja igen.)
Dragonlance II; DragonLens Chronicles: (Spelas sedan 1994- och ska avslutas i år efter ett par års uppehåll.)
Ravenloft; Infernal Machine Campaign: (Spelades första gången 1993, och ett andra äventyr är planerat till i höst.)
Nabourne: (Min nyaste kampanj, startade för 3 veckor sedan. Planerad att hålla på ett tag.)
Mystara Campaign: (Började spelas under 1991, planerad att sluta i sommar, består av två serier orelaterade äventyr under gemensamt samlingsnamn.)
Marvel Super Heroes; Heavy Metal Campaign: (Spelat sedan 1993. Ska avslutas ungefär samtidigt som andra Ravenloft-äventyret spelas i höst, som speltest då äventyren är planerade att dyka upp i mitt spelledarfansin, Solace.)
Gamma World; Alpha to Omega Campaign: (Startade 95, hade ett uppehåll 96-03 men har nu bara ett egenkonstruerat äventyr kvar för att avsluta en kampanj som hittills bestått av enbart köpäventyr. Detta pga att TSR aldrig gjorde klart denna episka kampanj.)
Aliens: (Spelad sedan 1999 och planerad att avslutas i år efter tre "säsonger" av äventyr.)
Dangerous Journeys; Mythus Campaign: (Spelad sedan 1999 och planerad att avslutas i år.)
Vampire; Dreamworld campaign: (Började spelas 1996 och gjorde sedan ett upphåll tills i år. Planerad att slutas meddelst Gehenna när spelarna verkar tröttna på spelet.)
Boot Hill; Promise (Spelad sen 2001, ska avslutas i år.)
Vilande:
Lankhmar; Thieves Guild Campaign: (Spelades mest under 1995. På is pga spelares frånvaro pga jobb, skola etc.)
Dark Sun Campaign: (Börjades spelas 1993. På is av samma anledning som ovan.)
Werld 101; The Letters Saga: (Började spelas 1986. Se ovan.)
Gamma World; Slow But Deadly Campaign: (Spelades under 1994.)
San Francisco Blues Campaign
Castle Falkenstein
Judge Dredd
Vampire: Soul of the Hunter
Courts of Alcairthonn
Tales from the Floating Vagabond (Vilandes mest för att det finns så mycket annat att spela.)
-- -- --
De här kampanjerna har spelletts av mig, och spelats med olika spelare från de 25 eller så personer jag haft glädjen att spelleda för, och speciellt för de 10 som utgjort stommen för spelgruppen under åren 90-97.
Usch, fan, det där måste varit tråkigt att läsa genom, ge dig själv en klapp om du tragglade dig genom allt. Fråga sen dig själv varför du gjorde det.
Mer utförliga länkar hittas på där andra av gruppens spelledares kampanjer står med:
http://www.griffindesign.org/games.html
http://www.griffindesign.org/chronology.html