Gerkub
Gelékub
- Joined
- 8 Mar 2021
- Messages
- 1,592
Det är kul med spel som jobbar med många, smala, färdigheter. Ju smalare desto roligare nästan. I t ex Troika! kan nästan vad som helst vara en färdighet. Ett extremt exempel är en inofficiell Troika-setting som heter Crapland, där en bakgrund (en haj) som man kan välja har som "Advanced Skills":
3 mouth fighting
3 killer surf moves
2 fluid mathmology
2 bad tattoos
2 eat teammate
Detta är såklart inte menat att vara realistiskt, men jag tycker det beskriver på ett roligt sätt vad bakgrunden går ut på.
Men jag har en känsla att det verkar finnas kritik mot spel med "för många" färdigheter. Stämmer det? Och i så fall vad beror det på?
3 mouth fighting
3 killer surf moves
2 fluid mathmology
2 bad tattoos
2 eat teammate
Detta är såklart inte menat att vara realistiskt, men jag tycker det beskriver på ett roligt sätt vad bakgrunden går ut på.
Men jag har en känsla att det verkar finnas kritik mot spel med "för många" färdigheter. Stämmer det? Och i så fall vad beror det på?