Jag har ett tag jobbat på en Zombie survival kampanj som Äntligen börjar bli klar. planen var från början att spela den med två gamla simmar kompisar som jag introducerat till rollspel.och eftersom det då blir lite av en nybörjar kampanj så har jag haft öppet för "ansökningar" från andra vänner som inte är så inne i rollspel att prova på.
För tillfället har jag sex spelare som är intresserade och jag måste säga att jag tycker det känns som lite många för en grupp eller är det?
Jag har kommit på att jag aldrig har försökt att spela med så många spelare samtidigt så sitter någon med erfarenhet av det som kan dela med sig?
Finns det några fällor att undervika eller bara allmäna tips?
eller kanske jag ska dela upp gruppen i två grupper och spela samma kampanj med båda?
//Lukas
För tillfället har jag sex spelare som är intresserade och jag måste säga att jag tycker det känns som lite många för en grupp eller är det?
Jag har kommit på att jag aldrig har försökt att spela med så många spelare samtidigt så sitter någon med erfarenhet av det som kan dela med sig?
Finns det några fällor att undervika eller bara allmäna tips?
eller kanske jag ska dela upp gruppen i två grupper och spela samma kampanj med båda?
//Lukas