Nekromanti Måste ha tag på Mutant Chronicles

tank82

Veteran
Tja! är ny medlem här, har letat med lampa och lykta över hela Webben för att hitta Mutant Chronicles rollspelet men det är ju i princip omöjligt att få tag på. Är det någon som har spelet till salu så hör gärna av er och med lite prisinformation.

Alltså för alla som gillar skräckrollspel så är den ultimata blandningen COC med MC. Tänk er hur många scenarier som går att skapa. Allt man behöver göra är att plocka bort den mer krigiska delen av MC så smälter det samman som bröd och smör.

Finns ju hur mycket som helst, t.ex. en forskningsstation i rymden där spelarna är isolerade månader i sträck, en skyttel bordar den lilla rymdstationen och ur den kommer några till synes ofarliga passagerare (kultister). De kör lite hokus pokus och vips så har du ett överlevaräventyr där spelarna kan bestå av enbart akademiker och forskare som inte har en aning om hur man hanterar en Sherman Bolter Pistol.

Bara en idè av de flera 100 jag har i skallen men saknar rollspelet bara så hör gärna av er om ni har några gamla MC grejer som ligger och samlar damm på hyllan. Hjälp en själ i nöd.

Tack för mig/ Viktor

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det blir nog att börja söka på tradera och blocket för din del. Spelet är nerlagt sedan evigheter. Och Hobbyspel som hade varit ett bra ställe att köpa det lade även de ner verksamheten för sådär två år sedan.

AEGIS PRIME

Swordsman
Coola MC ideer... MC har stora möjligheter men det kräver en hel del omarbetning från det "GW-fierade" spelet som det är... I alla fall så brukar de sälja MC grejer på konvent till vrakpriser. Jag köpte min andra utgåva av reglerna för 70 SEK och några äventyr för knappt 20 SEK. Annars är det internet som gäller gissar jag på. Försök på www.mutant.nu köp/sälj forum, där kanske det finns något.

Johan K

Gammal & dryg
Hej & välkommen hit !!
Utöver de tipps som Wilper gav så kan jag åxå rekomendera dig att besöka konvent. Där så kan det finnas folk som säljer gammla rollsepl. Jag ahr iaf gjort lite fynd där, som jag är ruskigt nöjd med !

tdh

Swordsman
De mysiga typerna på Pantang tipsade om några Tradition-butiker som hade massor av Mutant Chronicles-grejer som gavs bort, mer eller mindre. Ta en titt där så hittar du säkert.

Annars är det, som det sagts tidigare, diverse auktionssidor och liknande som gäller. Se även Trads forum.

Lycka till.