Nekromanti Möjlig bugg

Foggmock

Myrmidon
Jag får inte längre några e-post när någon svarar på mina inlägg, trots att jag har kryssat i det. Jag vet bestämt att jag fått dem efter forumsuppdateringen, så det är inte det som spökar.

Den första som svarar på denna tråden kan kanske skicka mig ett NT-PM så jag kan testa om funktionen för att leverera e-post vid nytt PM också pajat, vore hyggligt.

anth

Vetefan
Jag råkade ut för något liknande med mail som slutade komma från en sajt.

Det visade sig att min e-mail leverantör (telia i det fallet) bestämt sig för att just den sajten var en spam-sajt och stängt av den.

Gardener

Champion
Du kör hotmail, hotmail är nere ibland. Då får jag hundratals studsmail varje natt. Det är inte kul. Men har du en halvtaskig gratistjänst som mailleverantör så får du räkna med problem ibland.

Angående att breven ibland sorteras som spam är inte så konstigt, en del standardsaker som står i utskicket (som hur man avregistrerar sig från att få e-post) gör ofta att utskick från forum och liknande räknas som spam och vill man ha det får man själv specifiera i spamskyddet att de ska släppas igenom.

Troberg

Sinister eater
Angående att breven ibland sorteras som spam är inte så konstigt, en del standardsaker som står i utskicket (som hur man avregistrerar sig från att få e-post) gör ofta att utskick från forum och liknande räknas som spam och vill man ha det får man själv specifiera i spamskyddet att de ska släppas igenom.
Eller att man får för många mail från samma server på för kort tid.

Själv tycker jag att det räcker att filtrera bort allt som innehåller:

FREE (med bara stora bokstäver)
SEX (med bara stora bokstäver)
start-html-taggen

Det slår bort nästan all spam (hmm, det kanske är därför jag inte fått något mail från de där nio supermodellerna som varit på min website...).

seinet

Swashbuckler
Det slår bort nästan all spam (hmm, det kanske är därför jag inte fått något mail från de där nio supermodellerna som varit på min website...).
Det kanske är därför dom inte svarar på de 20 e-breven i halvtimman du skickar dem, för att deras anti-spamfilter tar bort dina e-brev? :gremwink:

/Seinet Wintermute - Sitter vid komputtern och skall så göra i knappa två timmar framåt (Kanal 5 klockan 21.00, http://tv.theyard.org)

Foggmock

Myrmidon
Okej, så felet ligger hos mig när även Dnalor får problem, som kör Yahoo? Två gratistjänster som ligger nere för bara brev från er samtidigt? Och nej, de har inte hamnat i Junk Mailen eftersom red@rollspel.nu ligger på min safelist.

Foggmock - som aldrig haft strul med Hotmail men däremot med både Telias och Sprays tjänster för e-post, så halvtaskig gratistjänst up yours. :gremelak:

Troberg

Sinister eater
Re: Möjlig bugg [OT antar jag]

Det kanske är därför dom inte svarar på de 20 e-breven i halvtimman du skickar dem, för att deras anti-spamfilter tar bort dina e-brev?
Tyvärr har de röstat anonymt, så jag skulle inte kunna göra det ens om jag försökte.

Gardener

Champion
Öhhh.. Läs gärna vad jag skriver innan du kommer med bitska svar.

Om hotmail.com inte tar emot mail, då kommer du inte få mail på ditt hotmail-konto, eller hur? Det har inget som helst att göra med ett yahoo-konto mer än att jag passade på att svara på dnalors fråga i samma inlägg.

Eftersom hotmail de senaste två dagarna (minst) inte har tagit emot mail-utskick från servern (och det hör inte till ovanligheterna) så är det ju knappast konstigt att du inte fått mail.

Dessutom skickas inte utskicken från red@rollspel.nu, iaf inte vad de flesta spamskydd går efter, de skickas från nobody@jaevel.as.

Foggmock

Myrmidon
Inte min mening att låta bitsk. :gremsmile:

Om hotmail.com inte tar emot mail, då kommer du inte få mail på ditt hotmail-konto, eller hur?

Nej, men eftersom Dnalor inte heller fick sina mejl tyckte jag inte det borde vara en slump att två olika tjänster helt plötsligt får krupp och strular båda två.

Eftersom hotmail de senaste två dagarna (minst) inte har tagit emot mail-utskick från servern (och det hör inte till ovanligheterna) så är det ju knappast konstigt att du inte fått mail.

Jag har aldrig upplevt det innan, och Dnalor fick tydligen alla sina mejl på samma gång igår nångång emedan jag fick vänta tills idag (vakna och ha 22 nya epost. Eek.) på att motta dem.

Dessutom skickas inte utskicken från red@rollspel.nu, iaf inte vad de flesta spamskydd går efter, de skickas från nobody@jaevel.as.

Tja, hos mig står det iallafall att de kommer från red@rollspel.nu som avsändare och det är ju det i slutändan som spelar roll. Även om det är förklätt så blockar den ju på det, annars hade era mejl fortfarande kommit i Skräpposten, där de hamnade precis när jag just aktiverat funktionen. När jag sen släppte igenom red@rollspel.nu till inboxen fortsatte den ju inte blocka den riktiga adressen de kom ifrån, ifall det nu är nobody-adressen.

Men ja, tänkte bara säga att det funkar nu. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Jag har aldrig upplevt det innan, och Dnalor fick tydligen alla sina mejl på samma gång igår nångång emedan jag fick vänta tills idag (vakna och ha 22 nya epost. Eek.) på att motta dem.
Har du kollat meddelandeheadern och sett var de blev hängande? Den borde avslöja precis var problemet sitter.

Om du inte vet hur man läser den, posta den här. Du kan i Outlook komma åt den genom att välja egenskaper för mailet och sedan titta på meddelandekälla.

Foggmock

Myrmidon
Jag kör som sagt Hotmail.. men om du vet hur man kollar det så får du gärna berätta. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Jag kör som sagt Hotmail.. men om du vet hur man kollar det så får du gärna berätta.
Nej, jag slutade med Hotmail efter att de ändrade villkoren så att de får äganderätt till allt jag skickar eller tar emot. Det borde dock gå att få se meddelandekällan på något sätt ändå, kanske någon annan kan tala om hur.

Gardener

Champion
Som sagt, hotmail vägrade ta emot mail, vad var så svårt att förstå med det? Tror du jag ljuger när jag skriver att jag får hundratals studsmail från hotmail varje gång deras servrar vägrar ta emot mail samtidigt som forummailen skickas ut? Att du fått mailen nu beror på att den skickande mail-servern inte slänger bort mail som inte kommer fram på en gång utan fortsätter försöka med ett visst intervall (vanligen 4h) i upp till ett visst antal dagar (vanligen 5 dagar). När så hotmail börjar ta emot mail igen så dimper alltså alla mail in samtidigt. Inte så mycket jag kan göra åt. Och jag förstår verkligen inte varför det ska behövas bråka om det, jag kan ju inte rå för att du inte gillade svaret.

Dnalor skrev ju att han hade ett annat problem, eftersom han har en helt annan tjänst och råkade ut för en helt annan sak, varför skulle det vara så konstigt?

Gardener

Champion
Nej, att posta meddelandeheaders här på forumet har inte med diskussionen här att göra. Vill fogge ta reda på det kan han maila mig så kan jag kolla det.

Men faktum är att hotmail inte tog emot mail, de har alltså legat på min server och väntat på att hotmail ska börja ta emot mail igen. Spelar det egentligen någon roll, och varför ska det vara så svårt att tro mig på mitt ord?

Man Mountainman

Storsvagåret
Dnalor skrev ju att han hade ett annat problem, eftersom han har en helt annan tjänst och råkade ut för en helt annan sak

Nä, jag råkade ut för exakt samma sak. Vad Foggmock menar är alltså; det är lustigt att både hotmail och yahoomail tjorvar samtidigt, på samma sätt, även om det naturligtvis inte är omöjligt.

Foggmock

Myrmidon
Tack Dnalor för det förtydligandet.

Och det jag ville få fram var att JAG aldrig upplevt det innan, och jag har ändå kört med notifikation i två år, lätt. Jag lyckades inte uttolka ur ditt första inlägg att du faktiskt FÅTT studsmail dock - ursäkta eventuella otrevligheter jag slängt ur mig. Hade du sagt 'Fåggemåkk dina mejl studsade' direkt hade jag ju hajjat.

Men eh, nu släpper vi detta eftersom allt funkar igen.

Troberg

Sinister eater
Nej, att posta meddelandeheaders här på forumet har inte med diskussionen här att göra. Vill fogge ta reda på det kan han maila mig så kan jag kolla det.
OK. Jag kan också ta det om du inte har tid eller ork. Jag börjar få rutin på det, folk på jobbet tror att världen håller på att gå under om mailen inte är framme samtidigt som de klickar send...

Men faktum är att hotmail inte tog emot mail, de har alltså legat på min server och väntat på att hotmail ska börja ta emot mail igen. Spelar det egentligen någon roll, och varför ska det vara så svårt att tro mig på mitt ord?
Jag betvivlar inte ditt ord, jag har haft tillräckligt med strul med gratistjänsterna. Det är en av anledningarna till att jag kör en egen mailserver numera.

Anledningen till att jag föreslog att de skulle kolla var för att de skulle se att stoppet låg utanför ditt ansvarsområde med egna ögon, inte att sätta dit dig.