Nekromanti Möjlig felräkning

Red Dust

Veteran
Med risk för att jag själv har räknat fel så skulle jag bara vilja påpeka detta. Enligt regelboken är yttryckligen alla "roller" baserade på 250 poäng i sina yrkesfärdigheter, således återstår 50 fria poäng att fördela som man själv vill. När jag precis hade köpt spelet satte jag mig ner och räknade på samtliga roller. Tyvärr had jag inte papperet framför mig just nu, men jag kom fram till att några roller hade köpts för mer än 250 p. och några hade köpts för mindre än 250 p. Nu låter det som hårklyveri kanske, men jag tycker att rätt skall vara rätt.

Vad jag kommer ihåg så hade rollen Prisjägare (enligt mina uträkningar) 60 fria poäng istället för 50, och rollen Lärare hade 40 fria. Det var några till på listan, men som sagt jag kan ha räknat fel.

M.v.h.

Red Dust.

Stranger

Veteran
Re: En sak jag åxå har funderat över (nt)

jahapp du som gick in och läste detta var ju riktigt onödig efersom det var ett nt inlägg.(även om det nu inte är det, nu när jag har skrivit massa strunt)

Be a gun fighter be a Stranger

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Stranger on 2000-09-21 15:40.</EM></FONT></P>

Red Dust

Veteran
Re: Möjlig felräkning pt.2

Nu har jag hittat mitt papper, och enligt mina uträkningar stämmer det inte på följande roller:

Advokat- Baserad på 240 p. återstår 60 fria.

Lagman- Baserad på 255 p. återstår 45 fria.

Lärare- Baserad på 260 p. återstår 40 fria.

Nybyggare- Baserad på 240 p. återstår 60 fria.

Prisjägare- Baserad på 240 p. återstår 60 fria.

Shaman- Baserad på 260 p. återstår 40 fria.

Spejare- Baserad på 260 p. återstår 40 fria.

Rätta mig gärna om jag har fel.

M.v.h.

Red Dust.

Re: Möjlig felräkning pt.2

Tyvärr har du rätt på de flesta:-( Där ser man vådan av att göra flera saker samtidigt... Vi arbetade delvis parallellt med Roller och Färdigheter, och då vi ändrade några Färdighetskostnader måste vi ha missat att räkna om de Roller som berördes. Så, följande ändringar skall alltså göras (finns även med i Erratan på www.rollspel.com):

Advokat - skall ha Köra Vagn _10_ istället för 5

Lagman - ta bort Akrobatik

Lärare - ta bort Ljudimitation och Orientering

Nybyggare - skall ha Överlevnad/Prärie _10_ istället för 5

Prisjägare - skall ha Vapensnabbhet/Revolver 5

Spejare - skall ha Uppmärksamhet _9_ istället för 10

Shamanen stämmer dock enligt vad vi kan se... Medan Nybyggaren var 20 och inte 10 poäng kort i regelboken...

/a & t, något skamsna...

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>