Nekromanti Möjligt fel

Foggmock

Myrmidon
När man sitter och snokar på huvudsidan och så kommer det plötsligt ett nytt oläst inlägg på något forum, och klickar på namnet som står som skribent (fortfarande från huvudsidan) hamnar man ju i det inlägget och kan läsa det och sen återvända till huvudsidan. Problemet är att varken här hemma eller i skolan så sparas det inte att jag har läst ett inlägg om jag kommer dit via den vägen. Klickar jag på forumet, tråden och inlägget själv tas det dock bort.

Är det era cookies eller min cache som strular?

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har samma problem. Detsamma gäller om man går till ett inlägg från "senaste 24 timmarna", för övrigt.

/Dimfrost

Gardener

Champion
Det är inte en bugg, utan en (mis)feature. Det är inläggslistan som hanterar vilka inlägg som ska sättas olästa och därför fungerar det bara därifrån och inte när man kommer till inlägget på annat sätt.

Foggmock

Myrmidon
Så om någon länkar till ett inlägg jag inte har läst och jag klickar på det och läser det och sen uppdaterar Huvudsidan kommer det fortfarande att räknas som oläst, om jag förstått dig rätt.

Skulle det bli för mycket serverlast att fixa till det, eller varför har ni denna feature aktiverad?

Bunny

Crazy like a fool
Jag har ett rätt praktiskt sätt att lösa detta på, när jag läst inlägget klickar jag så jag får se hela forumet innan jag klickar på huvudsidan igen, för då markeras det som oläst... tar lite längre tid men kan hjälpa dem som inte orkar vänta på en eventuell justering.

Gardener

Champion
Det är helt korrekt, det är inläggslistsidan som håller reda på om man läst i ett forum och håller reda på lästa inlägg.

Det är inte en funktion som är avstängd, systemet är byggt för att fungera så därför att det inte går att lösa på något vettigt sätt. Länken till ett inlägg från huvudsidan är något som tillkom långt efter systemet för att hantera lästa inlägg fastställdes.

Vill du att de ska markeras som lästa kan du använda dig av Bearnies trick.