Jag var där och kan tyvärr bekräfta att det blev mycket roligt, vilket självklart är helt fel. Vi försökte hitta ljuset i mörkret i undergången tillsammans, men verkade ha hittat för mycket ljus. Skämt åsido, det var en riktigt grym fest, mycket kul folk, bra stämning och några som till och med passade på att spela MÖRK BORG! Vi fick också en unik äventyrspamflett för kvällen. Jag modererade författarsamtalet med
P.eLL.e och
pappa, som berättade en hel del om hur det skapades, deras desginfilosofi och bjöd på roliga anekdoter (och jämförde spelet med Neverending Story på ett ställe, vilket bjöd på en hel del skratt). För att följa reglerna brändes även en bok! Det drogs vidare och de som stannade skiljdes vid 3. Mycket lyckad kväll!
Som en person med ena foten i litteraturbranschen har jag känt att releasefester är något vi är lite för dåliga på i rollspelsbranschen och den här var en helt i min smak: tematisk kopplad, utrymme till skaparna och sist väldigt mycket bra folk!
Tänker också påstå att jag såg jävligt mäktig ut och anammade att klädkoden var svart till fullo.