Återrapportering:
Scenariot gick inte att klara av i en sittning, vi gav oss efter ca 5 h (inklusive inläsning av karaktärer och lite allmän regelgenomgång). Då bedömde jag att vi hade ca 1 h kvar. Det tog ca 2 h vid nästa pass men då tog vi det lugnt å andra sidan.
Under det första passet fick jag styra tempot rätt hårt emellanåt för att "hålla tiden" innan jag insåg att vi ändå inte skulle hinna. Men jag tyckte inte det störde och tror inte spelarna tyckte det heller, tid kunde läggas på sådant de tyckte var roligt och andra delar kortas ned. Slutsatsen blir att 6 h+ behövs och lite marignal på det.
Mina regler tyckte jag fungerade utmärkt, speciellt möjligheten att regelmässigt spela ut konfrontatiner var kul och gav extra nerv (i min mening), samtidigt som de inte störde i de flesta andra moment.
Sammanfattningsvis var det ett kul scenario med bra driv och suggestiv stämning. Undantaget passagen där spelarna växlar karaktärer, vilket inte riktigt lyfte spelmässigt. Helt ok som informationsöverförare och inte tråkigt på något vis men hade nog kunnat klaras av med bara högläsning, alternativt borde kanske förberetts på något annorlunda vis av mig.