Nekromanti Mörkret (spoliler Mori_Motonari och Falafel)

Lycan

Hero
Alla DÖR och blir uppätna av ONDA DEMONER.

Eller kanske inte.

Jag tycker att man ska skita helt i hur Neogames utmålat mörkret vid förra peripetin och helt själva hitta på vad "mörkret" är, helt beroende på vilka känslor man vill ha i sitt rollspelande. Du kanske skulle tänka efter lite kring vad du vill att spelarna ska spela för rollpersoner (kraftnivå, samhällsstatus osv), vilken känsla du vill ha i det (kataklysmisk, mörk tragik, hjältemod och episka strider, äckligt, sadistiskt och hemskt, osv) och på vilket sätt rollpersonerna ska få ta del av händelserna. Och sedan återkomma hit, så ska jag hjälpa dig att spåna lite mer.

DarkMystic

Swordsman
Okej gör så här typ.

Först behöver du en konspiration i valfritt land. Spelarna kan vara konspirationen eller får i uppdrag att ta reda på vad som händer. De får information om konspirationen och försöker stoppa/genomföra den. När de ska varna/döda härskaren kommer monster/mystiska män i svart/demoner/odöda/nåns mamma och dödar härskaren.

Landet hamnar i kris, arme av monster/mystiska män i svart/demoner/odöda/nåns mamma kommer och dräper allt. Spelarna flyr ser världen krossar och får valet att hjälpa/dräpa världen...

Any questions?

/DarkMystic mycket nöjd med sitt "döda alla misslor projekt"

Chakka Khan

Veteran
En sak, som folk säkert kommer såga mig för, är att ta inspiration av "sagan om ringen". Det är ganska bra eftersom det rör sig om gigantiska demoniska krafter men även armeér och artefakter, så "vanliga" hjältar och människor kan stoppa domedagen.

(bara inte SL blir förbannad på mig för att ha läst en spoiler-tråd :gremsmile: )

Virocon

Swordsman
Mörkret är något att ta det försiktigt med. Låt det inte bara starta hursomhelst, är min rekommendation. Om spelarna ska kunna rädda världen så måste de upplysas om mörkret INNAN DET HÄNDER, ty startar det så går världen under. Mörkret nu är starkare än någonsin, eftersom de har kontroll över så många politiker, allianser mellan goda är tveksamma och ENDAST DE ONDA RUSTAR. Alla onda förbereder för mörkret, de goda förnekar det och litar till sina gudar/allierade, och RP:erna är bara ovetande.

Nu... Om vissa nyckelpersoner slogs ut så skulle mörkrets herrar misslyckas. Tänk på att deras arméer består av Demoner (som är hopplösa utan en stark ledare, då armén blir för kaotisk), och lägre vandöda (som inte kan göra något som de inte blivit beordrade att göra).
För att förbättra sina odds har därför bl. a. Xinu tagit kontroll över nyckelpolitiker i Thalamur och Damarien (kanske fler länder), som kommer förstöra de mänskliga arméerna i krig mellan Thalamur och Consaber, Tokon och Ebhron (ett i taget), Damarien och Västmark, Soldarn, Asharien (ett i taget), osv precis före mörkret. På så sätt lämnas den mundana armén svag, och lättare att förstöra.

Om spelarna kan komma över bevis för en konspiration på låg nivå kan denna konspiration få utvecklas, och då spelarna kommer över en profetia kan de lägga ihop bitarna själva. Nu måste de slå ut en 30st politiker, ledare och hjältar innan krigen mellan människorna börjar, om de inte vill se sin värld förstörd.

Spelledaren kan även göra det personligt genom att låta döda spelarnas vänner, bränna deras hemstad, våldta deras systrar och fängsla deras bröder. I Sagan om Ringen var det en väldigt motiverande tanke att Sauron skulle bränna Fylke om de misslyckades.

_Anton_

Veteran
Re: Idé om hur kampanjen kan börja

RPna kan ha hört rykten om att i en by (eller nåt) att många personer har blivit dödade men man vet inte av vem. Sedan visar det sig vara nån slags kult som har nedkallat demoner för att förbereda sig för mörkret och sen kan RPna infiltrera kulten och få fram dokument om att att mörkret ska komma.
Sedan om de inte tror på det kan de hitta en till kult och lite annat så att de börjar tro på det. Efter det kan det hända något annat eller inte och sen kan mörkret komma osv.

Typ.

Enshadi

Warrior
Själva Mörkret tycker jag är tämligen ointressant. Det är förberedelserna som öppnar för rollspel. De sätter igång ett gäng konfliker, låt mig ta upp ett par godbitar.

Thalamur-Consaber
En LÅNG krigskampanj jag skulle kunna tänka mig ifall krigsherren och mer fakta om Thalamur kommer ut. Just nu känner jag mig alltför ovetande om landet Thalamur.

Damariska inbördeskrig
Thamas tar över sina furstars makt och har isolerat landet. En lönnmördarkampanj jag verkligen skulle kunna tänka mig med svältande byar, elaka soldater, vampyrer, Xinu-kultister mm.

Mörkrets Prinsar
I Gordrion letar Sällskapet efter en. En annan vet man inte va den är och vad jag har förstått så är den tredje Uvithaan död då dess barn Arotaur åt upp den. Min kampanj tar plats här då mina rollpersoners handling kretsar kring finnandet av den mäktiga Arotaur. De är lyckligt ovetande vilket inte deras fiender är. jag kom på den geniartade idén att Arotar hade en nyckel till Arotaurs frisläppning. Nyckeln var en speciell sivlerdolk som följde Arotars släktingar och enbart det senaste barnet kan släppa Arotaur fri. Detta är en av rollpersonernas tvååriga dotter vilket han tappert kommer att försvara. han ärd essutom ägare till sivlerdolken.

Onda kulter
Andra kulter börjar att förbereda sig. Varför inte myskulten själv Avithaans barn. MÅSTE använda dem någon gång.