Att börja med så flyttade jag mörkret från den officiella tidpunkten frammåt i tiden... Jag tyckte det låg lite väl nära... Jag vill ge spelarna och deras rp en chans att göra någonting innan det väl börjar också...
Men man kan ju lika gärna låta mörkret dra igång nästan direkt och spela allt krig, död och sådär isället... Hur hade du tänkt göra?
Vad det gäller profetian om mörkret så krånglade jag först ut vilka alla mörkerherrar skulle vara och sedan började jag fundera på hur man skulle kunna använda dessa olika filurer i kampanjen... Vissa är används mer aktivt och mer nära rollpersonerna, andra orsakar händelser längre bort från rollpersonerna...
Vad det gäller att knyta samman så är det ju en massa trockel, jag för min del vill ju att spelarna ska känna att de kan vara med och påverka, de är där det händer så att säga... Kampanjer med mörkret inblandat tenderar ju att kunna bli ganska episka...
Sedan ska väl även sägas att vi inte spelat klart utan fortfarande håller på... Sakta men säkert går det lite frammåt åt gången...