Nekromanti Mötas på gothcon - byte av kontaktuppgifter?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Japp, en kontakttråd för morgondagens förlustelser. vissa av oss, som undertecknad, åker till konventet utan en grupp och utan bokningar, eller skulle i vilket fall som helst gärna spendera lite dötid med att träffa lite folk.

Men, hur kommunicera på konvent? Liksom, jag kan hålla min twitter uppdaterad och surfa mobilt, men det är inte alla förunnat.

Däremot har de flesta idag en mobilte4lefon.

Tanken jag hade var alltså att den som känner för det skulle kunna skriva sitt mobilnummer här - och om man inte vågar eller vill vara så publik, kanske skriva "PM:a mig för att få mitt nummer"...

Nå, om nån vill hitta mig på konventet så är mitt telefonnummer 0702911063. Var varnade - jag kommer nästan säkert att låta förvirrad när ni ringer.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad har du att erbjuda då? Vad får man ut av att ringa dig? Mänskliga grävlingar i all ära, men även de blir tröttsamma efter ett tag. Du är inte rädd att få tusen fylle-sms under GothCon-puben ikväll? Jag kommer säkert att skicka minst ett nu när jag vet ditt nummer.

krank

walium said:
Vad har du att erbjuda då? Vad får man ut av att ringa dig? Mänskliga grävlingar i all ära, men även de blir tröttsamma efter ett tag. Du är inte rädd att få tusen fylle-sms under GothCon-puben ikväll? Jag kommer säkert att skicka minst ett nu när jag vet ditt nummer.
Jag räknar med att få massor av fylle-SMS, men det har jag egentligen ingenting emot. Samma sak, typ, med fyllesamtal. Så svårt är det inte att lägga på luren.

Under konventet handlar det mest om att det är trevligt att kunna få ansikten på de anoonyma alias vi gömmer oss bakom här. Det kan vara nog så nyttigt att upptäcka att individen som spelar walium på forumet inte är sin roll, på samma sätt som Krank på forumet och den fysiska personen inte egentligen har så jättemycket gemensamt.

krank

Genesis said:
Alla intressanta träffar du i indierummet.
Jag är helt säker på att du har fel, om inte annat för att en del av de jag lär hitta där kommer att vara oerhört självgoda rollspelspretton.

Jag kommer således även att leta i andra rum efter folk som är intressanta på andra sätt än vad indiepersonerna är.

krank

I övrigt är klockan halv tio nu, och jag har inte fått ett enda fylle-SMS eller samtal. Jag är nästan lite besviken.

Johan K

Gammal & dryg
Mig kommer du att hitta både i indierummet, SARZ & caffeterian.
Därimellan kommer jag bara att flyta runt.

/ Johan K, som snart ska bege sig till GC

walium

Ganska töntig, faktiskt
Uppenbarligen har jag misslyckats. Eller är du kanske van att få SMS om apor ifrån okända nummer?

krank

walium said:
Uppenbarligen har jag misslyckats. Eller är du kanske van att få SMS om apor ifrån okända nummer?
Faktum är att jag inte kan åminna mig om att ha fått några SMS om apor...