Nekromanti Mäktigaste SLP

Dilandau

Myrmidon
En som missade barbia

Varför missade jag barbia helt? Fan. Förmodligen för att jag var en fattig liten sate när den släpptes.

Smaug

Veteran
Re: Blaaaah! (Redigerad)

Om man skall prata om effektivaste slp:n när det gäller att expediera rollpersoner måste för min del Dödsriddaren med anhang i äventyert Djupets fasa vinna.

Varför? Av flera skäl. Äventyret är inte så uppenbart svårt, vilket gör att spelledaren måhända satte in det för lite för svaga rollpersoner. Motståndarna är utrustade med det för rollpersoner med höga fv:n mest förhatliga vapnet stridsgissel (halv chans att parera, i alla fall i den tidens upplaga av DoD). De var dessutom skelett, vilket gör att vapen med egg gör halv skada (vilket alla våra rollpersoner hade).

Jag har sällan upplevt en värre slakt av rollpersoner, något jag också hörde från andra spelargrupper i min bekantskap. Själv kom jag undan med andan i halsgropen.

Så om det gäller effektivitet röstar jag för nämnde Dödsriddare.

/Smaug

And H

Veteran
jo tex FYS typ 195 på en odöd som alltid har npll ifys men PSY är ganska säkert och det är det som gjör honom mäktigast (eldkvast s 30 (K) ca800t10 enorm räckvidd och fortfarande 167 PSY kvar) men det värsta är att det står att han attackerar direkt och försöker döda dom så snabbt det gås och sl ska gjöra striden lång och spännande.

Hasse

Hero
En liten fråga.

"(eldkvast s 30 (K) ca800t10 enorm räckvidd"

Eldkvast?! Draken är väl odöd och vad jag minns så består den mest av skinn och ben så hur kan den i sådana fall spruta eld? /images/icons/dragon.gif/images/icons/grin.gif

Storuggla

Champion
Litet svar

Med hjälp av en pump som spyr ut grekisk eld, manövrerad av zombies.Hoppas att det klargör saker. /images/icons/grin.gifStoruggla