Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Brynolf

Dum fan
Om det är operation "Rädda @Skarpskytten" vi ser här så är @Brynolf röst problematisk. Motiveringen är svag men det var den rösten som krävdes för att det ö h t skulle vara möjligt att rösta ut Sidd. Här osar det ulv.
Jag sade visserligen redan när jag lade min röst på Skarpskytten att jag inte tänkte ligga kvar där så att jag hoppade därifrån var väl föga förvånande.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag sade visserligen redan när jag lade min röst på Skarpskytten att jag inte tänkte ligga kvar där så att jag hoppade därifrån var väl föga förvånande.
Dags att lägga en röst och sätta lite press @Brynolf Vem är rödast i din bok?

Waterhouse

Bring Them Home Now
Ska iväg och dricka några öl med en polare, men kollar in med jämna mellanrum på mobilen, tagga om ni vill något!

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Hur hjälper det byn om vi röstar ut LegoIvar ochbfår röd färg på honom denna rundan? Vilka ulvar kan vi mer sniffa fram från hans spel?
Räddade LegoIvar Skarpskytten, och därmed sin ulvkompis?
LegoIvar röstade i R3 på:
Siaren Andersson
Impetigo
Sidd (rösten som räddade Skarpis och dömde Sidd)

R2:
Andersson
Sidd
Impetigo

R1:
Brynolf
Basenanji

Hans förklaringar är oftast avståndstagande och påverkade av andra, men som Basse säger så underskattar vi nog LegoIvar rätt rejält oftast. Han fastnade i Rasmus fälla och han röstar ofta på bybor.

Andersson

Hero
Jag kommer inte att sitta vid datorn mer innan deadline i morgon (ska lajva familjeliv från och med nu). Jag följer läget på mobilen, men det kommer såklart inte att gå att göra större gräv eller poster.

Anthrox

Den här posten var det Rasmus reagerade på btw, kanske gammal skåpmat nu.

God Morgon,

Stabil start @Brynolf
Iom det har vi KK och Sidd på 3 röster. Jag tycker @Sidd startinlägg var märkligt, men efter det har jag inte sett något direkt ulvigt. KK förtjänar nästan min röst bara för att han inte ändrar till Privacy mode. Fattar inte ombudsgrejen men det känns som brus, bort.

Men sen så läste jag Basses inlägg och tycker det låter belåten ulv som var ute och slirade i början men nu inte har något drev emot sig. Högtravande tal om ulvrationalitet funkade alltså. Påminner mig lite om när vi var satanister i Hitta Jesus innan spelet vände, var lite samma stil från honom, då om än inte lika agressivt som nu. Ren magkänsla alltså, men det är så här jag föreställer mig att en nöjd Ulv-Basse skulle yla på morgonen:

Röst: @Basenanji

Impetigo

Ärkebiskop
Läser ikapp...

Nä vänta nu, nu försöker du gosa med mig mot min vilja. Jag har länge varit övertygad om att byn inte har några powerroller alls, utom möjligen naiv väktare.

Rollblockare? Var är alla byns powerroller som ska blockas då?
i början av r2 sa du att det nogfanns en väktare iom nattmordet påRasmus. Det var smart.

Väktaren är ju powerrollen i mitt scenario. Logiskt med en väktare och rollblockare i kombinatiom iom att man kan utgå från att väktaren väktar sig själv eller nån störtgrön. Då kan man varje runda mörda nån som inte är uppenbart störtgrön och samtdigr rollblocka. På så sätt beutraliserar man väktaren.

Impetigo

Ärkebiskop
Åh Impe! En sak till: om vi nu ska kolla på varandra med grönare ögon, hur ställer du dig till att andra tycker mitt gräv var underbyggt och så, medan du mest tycker att jag svamlar och är rökig? Kan du peka på vad i mitt spel/mitt gräv det är som du tycker brister i analyserna? Och varför du tror att andra inte drar riktigt samma slutsats?

Jag kan se min del i det hela. Jag har gått in mer eller mindre på samma sätt som tidigare och inte tagit hänsyn till era liv IRL, att vi är 17 spelare som bör höras och att jag hakar upp mig på saker som är svåra att bli kvitt med senare. Also impulsiv och aktiv, vilket leder till många poster, många tankar och många åsikter. Jag fattar hur det kan uppfattas som brusigt bara på sheer kvantitet, men jag försöker som sagt alltid posta saker jag tycker är relevanta att posta (för det mesta, vi kan alla vara rätt tramsiga ibland). Men om du kollar på mitt spel med gröna ögon, ser du samma sak då?
Jag tror att andra är ulvar och därmed nickar med.

Sen spelar jag ju alltid med blottat bröst som Bolsonari eller vad han heter skulle kalla det. Jag svingar vilt ochdå skvätter det blod i ansiktet på mig.

Sen är det ju en allmänt känd sak att man i gemen inte vill bli lurad. Det känns värre att hålla någon för grön och ha fel än att hålla någon för eöd och ha fel, så spelare som tar ut svängarna är lätta att man skriver om som typ ”blivit orange nu iom de här konstiga inläggen” snarare än att man ba ”wow den här figuren är så uuuuppenbart grön och grym!” För att sen framstå som en idiot när figuren visar sig vara ulv.

Det finns ingenting egentligen att gå på iom att jag inte är ulv så det blir ju typ ”biter sig fast föe hårt” och ”försvarar sig för ivrigt” som blir argumenten. Samma gamla. Sådant är mitt modus operandi om man så vill.

Min största invändning mit ditt case är att du använder så många ord. Det mesta är upprepningar enligt ocan och så lite strödda punkter som att jag inte trodde på din plan och inte villeouta roller i r1 (två saker som är helt sanna men inte det minsta rödande).

Anthrox

Jag tror att andra är ulvar och därmed nickar med.

Sen spelar jag ju alltid med blottat bröst som Bolsonari eller vad han heter skulle kalla det. Jag svingar vilt ochdå skvätter det blod i ansiktet på mig.

Sen är det ju en allmänt känd sak att man i gemen inte vill bli lurad. Det känns värre att hålla någon för grön och ha fel än att hålla någon för eöd och ha fel, så spelare som tar ut svängarna är lätta att man skriver om som typ ”blivit orange nu iom de här konstiga inläggen” snarare än att man ba ”wow den här figuren är så uuuuppenbart grön och grym!” För att sen framstå som en idiot när figuren visar sig vara ulv.

Det finns ingenting egentligen att gå på iom att jag inte är ulv så det blir ju typ ”biter sig fast föe hårt” och ”försvarar sig för ivrigt” som blir argumenten. Samma gamla. Sådant är mitt modus operandi om man så vill.

Min största invändning mit ditt case är att du använder så många ord. Det mesta är upprepningar enligt ocan och så lite strödda punkter som att jag inte trodde på din plan och inte villeouta roller i r1 (två saker som är helt sanna men inte det minsta rödande).
Så då tror du att någon som har hållt med mig (Häger, Octa, Brynolf exv) kan vara en ulv och klistrat sig till mig, på samma sätt som jag tänkte att du och Skarpis klistrat er vid varandra?

Om det är så kan jag hålla med i den tankegången! Folk smeker även mig medhårs, och även om jag försöker vara resistant mot ulvasmicker är det alltid någon som glider under skinnet på en. Jag trodde det var Sidd ett tag, mem har på sistone funderat på om det är någon annan som aktiverar mig (hejar på, pushar etc) eller om jag driver på mig själv mest.
Nu har jag exv fått praise från Basse, som jag en gång höll för skumt beteende (men som jag på senaste rundan tycker ha spelat väldigt byboigt). Men även där kan det ju i så fall vara så att tex Basse har lutat sig tillbaka och kollat in vårt gnabb för att ulvarna åter igen glider tillbaka och skrattar åt byborna som pekar finger åt varandra.

(Jag hatar den här "alla dina tankar är fel och ulvarna sitter i chatten och skrattar åt dig"-känslan som alltid infinner sig under varulvsspelen)

Finns det någon som har samröre med mig som ni andra uppfattar att jag är lite blind för?

Brynolf

Dum fan
i början av r2 sa du att det nogfanns en väktare iom nattmordet påRasmus. Det var smart.
Det hade kunnat vara smart, men sedan dess har ju exakt allt tytt på en avsaknad av väktare.

Väktaren är ju powerrollen i mitt scenario. Logiskt med en väktare och rollblockare i kombinatiom iom att man kan utgå från att väktaren väktar sig själv eller nån störtgrön. Då kan man varje runda mörda nån som inte är uppenbart störtgrön och samtdigr rollblocka. På så sätt beutraliserar man väktaren.
Visst är väktare och powerblocker en rätt cool combo men nä, du är nog ensam om att tro på det upplägget. När kom du på det? Jag har inte sett dig förespråka em väktare existens tidigare.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag är rätt säker på att antingen Impe eller Anthrox är ulv, men de är det inte tillsammans, någon av dem är grön.
Detta kan ju vara en helt rimlig tanke men jag lyfter ett varningens finger för ulvar som planerar en runda i förväg och därmed kan försöka sälja denna idén.

I nuläget ser de
Så då tror du att någon som har hållt med mig (Häger, Octa, Brynolf exv) kan vara en ulv och klistrat sig till mig, på samma sätt som jag tänkte att du och Skarpis klistrat er vid varandra?
Alltså jag har ju sågat mycket det du skriver genom större delen av spelet och jag skulle säga att det är alldeles för få spelare som gett mig rätt och backat upp mina anklagelser om att du spelar dåligt.

bb7gjorde det med emfas när han la sin röst på dig.

Spöktåget gjorde det (eller kanske såg de båt annat men nåt reagerar de ju på).

Märklig slump om bara döda spelare klandrar dig och alla levande hyllar dug bortsett från ett enskilt rötägg som säger att dina planer är bajs. Då misstänker man ju mycket riktigt att du har ja-sägare omkring dig.

Det är ju faktiskt ganska långsökt att Anthrox som ulv låter ulvkompisarna nicka med och backa upp hans nonsens - jag tror antingen Anthrox är ulv och ett gäng bybor är mindre än perfekta i sitt spel (Occham säger nog detta) eller att Anthrox är en ulv som ulvarna ivrigt hejar fram med glada tillrop ”kör Aannth! Det du sägerlåter sååå smart!”

Att du på nåt sätt får det till att det mest skulle vara jag som såg din bajsplan för vad den var tyder på att folk inte är ärliga mot dig (sen var det ju fler än jag som berttade att den var bajs, men tydligen inte tillräckligt många för att du skulle förstå hur extremt otroligt nooooll procent chans det var förplanen att lyckas) obs! Vill fortfarande inte diskutera om huruvida planen var bra eller inte! Vi vet var vibstår där.

Impetigo

Ärkebiskop
Det hade kunnat vara smart, men sedan dess har ju exakt allt tytt på en avsaknad av väktare.

Visst är väktare och powerblocker en rätt cool combo men nä, du är nog ensam om att tro på det upplägget. När kom du på det? Jag har inte sett dig förespråka em väktare existens tidigare.
Mordet på @RasmusL antydde det precis som du själv sa.

Rasmus höll en mycket låg profil i r1 och i mitt scenario satt ulvarna och scannade av tråden efter lågflygande veteraner som skulle antyda en väktare som inte vill hamna i fokus utan låtsades som att det regnar.

Sen har de hållit den linjen - folk som gör liite mindre väsen av sig än vanligt och aldrig nån som ligger längst upp på byns kollektiva grönlista (om väktaren väktar nånannan än sig själv för att denne är sjukt grön funkar ju inte rollblockar-nattmord-kombon iom att den som mördas då inte är den som skyddas).

Jag vet inte var uppfattningen att vi inte skulle ha en väktare i spel kommer från. Antagligen planterad av ulvar som vill få en eventuell nybörjarväktare att utbrista ”det finns visst en väktare! Ty jag är Batman!!”

Anthrox

Detta kan ju vara en helt rimlig tanke men jag lyfter ett varningens finger för ulvar som planerar en runda i förväg och därmed kan försöka sälja denna idén.

I nuläget ser de

Alltså jag har ju sågat mycket det du skriver genom större delen av spelet och jag skulle säga att det är alldeles för få spelare som gett mig rätt och backat upp mina anklagelser om att du spelar dåligt.

bb7gjorde det med emfas när han la sin röst på dig.

Spöktåget gjorde det (eller kanske såg de båt annat men nåt reagerar de ju på).

Märklig slump om bara döda spelare klandrar dig och alla levande hyllar dug bortsett från ett enskilt rötägg som säger att dina planer är bajs. Då misstänker man ju mycket riktigt att du har ja-sägare omkring dig.

Det är ju faktiskt ganska långsökt att Anthrox som ulv låter ulvkompisarna nicka med och backa upp hans nonsens - jag tror antingen Anthrox är ulv och ett gäng bybor är mindre än perfekta i sitt spel (Occham säger nog detta) eller att Anthrox är en ulv som ulvarna ivrigt hejar fram med glada tillrop ”kör Aannth! Det du sägerlåter sååå smart!”

Att du på nåt sätt får det till att det mest skulle vara jag som såg din bajsplan för vad den var tyder på att folk inte är ärliga mot dig (sen var det ju fler än jag som berttade att den var bajs, men tydligen inte tillräckligt många för att du skulle förstå hur extremt otroligt nooooll procent chans det var förplanen att lyckas) obs! Vill fortfarande inte diskutera om huruvida planen var bra eller inte! Vi vet var vibstår där.
Hmm, var vi plötsligt tillbaka till att vi skulle vara på varandra? Jag som började överväga att ge dig en andra chans, efter att jag tyckte du börjat försvara dig väl och spelat mer som en bybo.
Vad är anledningen till att du börjar hoppa på mig igen nu?

Att både BB7 och spöktråden röstar på mig är ju inte så konstigt, de är ju samma person?

Andersson

Hero
Fast det intressanta är ju hur du tänkte:
1) När du fattar valet att rösta ut Skarpskytten eller Sidd?
2) Du lade rösten på Skarpskytten för att lägga lite tryck på honom. Hur tycker du att han reagerade på det?

Anthrox

Om Impetigo är en ulv så är Waterhouse, Hägerstrand och/eller Skarpskytten också ulvar.
Waterhouse startade igång idén under outningen att en eventuell väktare kan vara kvar och outade bara siare, varpå de två andra också bara outade siare (och givetvis Impe med).

Det här narrativet om att vi skulle ha en väktare är ingenting jag köper, ingenting tyder på att så skulle vara fallet. Och om det hade varit fallet så hade ju Andersson som sagt varit ulv, men vi har inte sett något case från Impe om att så skulle vara fallet. Enda gången Impe har röstat på Andersson är 150 poster innan Andersson outade siare.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Om Impetigo är en ulv så är Waterhouse, Hägerstrand och/eller Skarpskytten också ulvar.
Waterhouse startade igång idén under outningen att en eventuell väktare kan vara kvar och outade bara siare, varpå de två andra också bara outade siare (och givetvis Impe med).

Det här narrativet om att vi skulle ha en väktare är ingenting jag köper, ingenting tyder på att så skulle vara fallet. Och om det hade varit fallet så hade ju Andersson som sagt varit ulv, men vi har inte sett något case från Impe om att så skulle vara fallet. Enda gången Impe har röstat på Andersson är 150 poster innan Andersson outade siare.
Varför har du inte blivit nattmördad om du är grön och det inte finns en väktare i spel?
Är du grön är du den spelare jag skulle velat ha ut direkt om jag vore ulv, du driver, analyserar och är allmänt en av de starkaste spelarna.

Waterhouse

Bring Them Home Now
@Anthrox på mobilen så kan inte leta gamla poster men visst föreslog du att vi skulle outa väktare? Varför är det någonsin en bra ide?

Impetigo

Ärkebiskop
Det här skulle betyda att Andersson definitivt är en ond fan, borde du inte massakrera honom istället för att nakenbrottas med Anth?
Det är min teori, jag vet inte att det är så.
Men jag har ju Andersson som näst rödast pga detta.

Impetigo

Ärkebiskop
men vi har inte sett något case från Impe om att så skulle vara fallet.
Jag har sagt det typ fyra gånger den här rundan: Andersson är antagligen en ulv, alternativt så är han naiv siare men jag tror inte det.