.113
Swashbuckler
Är vi helt nöjda med att rösta ut basse nu då? Både ulvar och bybor?
Det känns oroväckande lugnt igen..113;n250085 said:Är vi helt nöjda med att rösta ut basse nu då? Både ulvar och bybor?
Jo. Samtidigt måste ju nån ut nån gång.LJSLarsson;n250086 said:Det känns oroväckande lugnt igen.
Antingen är Basse grön och ulvarna inte bryr sig (det verkar inte vara någon risk för att Mukwa dinglar just nu), eller så har ulvarna valt att offra honom istället för att dra på sig uppmärksamhet när de försöker föra dreven någonannanstans.
Nej jag är inte nöjd med det,.113;n250085 said:Är vi helt nöjda med att rösta ut basse nu då? Både ulvar och bybor?
Han kan så klart vara en superulv men personligen tycker jag det är bättre lägga krut på att fånga lättare mål.Lukas;n250090 said:Nej jag är inte nöjd med det,
Hade jag haft tid idag hade jag kollat närmare på Sodiva för det är fortfarande något där som inte ringer rätt i mina ögon.
min uppfattning utan att ha haft tid att gå tillbaka och bekräfta det är att han varje gång någon påbörjat att rikta en strålkstare mot honom har svarat med en lång analys om något helt annat.
Det känns för mig som om han desperat försöker hålla sig borta ifrån ljuset.
jag hoppas hinna titta närmare på det ikväll innan rundan är slut.
Jag tror en betydande faktor just nu är att det är en sådan övervägande majoritet röster på Basenanji att om Basse är ulv så skulle eventuella försök till räddningsaktioner synas väldigt tydligt. Det finns som mest två ulvar till, och är dessa inte bägge antingen i Bassetåget och redo att flytta ut eller på någon/några annan och självsäkra nog för att skapa ett konkurrerande drev såhär nära deadline så skulle ett försök bara synliggöra dem.LJSLarsson;n250086 said:Det känns oroväckande lugnt igen.
Antingen är Basse grön och ulvarna inte bryr sig (det verkar inte vara någon risk för att Mukwa dinglar just nu), eller så har ulvarna valt att offra honom istället för att dra på sig uppmärksamhet när de försöker föra dreven någonannanstans.
Btw tack för rösträkningen och för historiken tidigare!Empiricus;n250098 said:Jag tror en betydande faktor just nu är att det är en sådan övervägande majoritet röster på Basenanji att om Basse är ulv så skulle eventuella försök till räddningsaktioner synas väldigt tydligt. Det finns som mest två ulvar till, och är dessa inte bägge antingen i Bassetåget och redo att flytta ut eller på någon/några annan och självsäkra nog för att skapa ett konkurrerande drev såhär nära deadline så skulle ett försök bara synliggöra dem.
Vid en grön flip så har å andra sidan inte ulvarna någon som helst anledning att skaka båten just nu hursomhelst. Så det här lugnet är svåranalyserat.
Röstläget just nu är:
Basenanji har 5 röster (.113, Vicotnik, Halo77, LJSLarsson, Sodivra)
Lukas har 2 röster (Empiricus, Jocke)
Jocke har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Basenanji)
Sodivra har 1 röst (Lukas)
Av oss som inte röstar Basse så är ju åtminstone jag tydlig med att jag har honom som misstänkt, och kan tänka mig att flytta min röst dit istället.
Jocke, Mukwa och Lukas verkar alla tre Basse på någon form av mellanregister men av dessa tre så är Lukas den som är mest otydlig med var han har Basse samtidigt som
@Lukas, om du skulle ställa Sodivras spel mot Basses, vem pingar mest ulv i dina ögon?
@Mukwa, var är du? Din röst på Jocke lades innan hela tåget på Basse drog igång, och du har inte gjort någon signifikant post sedan post #51 strax efter att Basse rullade upp på 4 röster. Tidigare har du Basse och Sodivra på samma nivå i din misstankelista, vad tycker du om röstläget just nu?
@Jocke, jag tänkte försöka ha bra frågor till alla tre av er men kom inte på någon bra till dig. Har du hunnit smälta caset på Basse ännu och förändrar det på något sätt din syn på ditt mellanregister av misstänkta?
Hur går det?LJSLarsson;n249858 said:Nu blir jag rådvill.
Först visar sig Mukwa/Jocke/Xyas-teorin inte att stämma, och sedan visar sig min reservteori att nysta i - KK/Lukas - också falla ihop som ett korthus.
Jag behöver läsa om, samla mina tankar och göra en ny analys. Återkommer under dagen.
Du inser att om Han outar för tidigt hinner ulvarna byta nattmord till denne?Mukwa;n249872 said:Väktare. Check. Grön ett tag då. Det är ballsy att skippa nattmord första rundan för att få claima väktare senare ifall de har valt bort väktaren, men det är en väldigt bra strategi. Grön for now. Och den du väktade är såklart också grön. Och det var inte KK eller Xyas, för då hade du sagt det redan. Så kommer det fram att du väktade KK förra rundan så måste vi hänga dig.
Nej, jag tror också att det är bra om du sparar på det gröna namnet. Håller vi på att dreva ut den personen så får du outa så att vi hinner flytta till någon annan. Ta inte med dig något i graven bara, så outa vid stopptid ifall du inte väktar dig själv.
Skönt att nattmorden är igång igen! Även om det såklart är synd att bli av med KK så här tidigt så tar det spelet framåt en hel del. Dels vet vi mer om upplägget nu och sen blir det trots allt färre att misstänka, så oddsen borde gå upp för att pricka någon (ja, jag vet att oddsen för att vinna också går ner för varje bybo som lämnar).
Ulvarna tjänade ofantligt på att ta ut en lågflygare, och på att spara mig, så i mitt drev tror jag inte att det ligger lika många ulvar. Jag ska läsa R2 igen nu och kolla röstförflyttningarna.
Jag är lite åt samma håll som jag var med KK,Empiricus;n250098 said:@Lukas, om du skulle ställa Sodivras spel mot Basses, vem pingar mest ulv i dina ögon?
.113;n250104 said:Du inser att om Han outar för tidigt hinner ulvarna byta nattmord till denne?
Å Andra sidan är det mer stressigt att vara ulv så vissa gör misstag pga det. Plus att de har mer Information och därför tänker annorlunda.Lukas;n250105 said:Jag är lite åt samma håll som jag var med KK,
Basse har haft en massa fel om många saker det här spelet. Det tror jag inte han haft om han vra ulv. Ulvar brukar bli så besatta av att göra rätt och stressade över det att sådana missar inte sker.
Det köper jagMukwa;n250107 said:Ja, det är därför jag tycker att Empis ska skriva det kl 21:59:59.