Fast Basse trillade ju av stolen redan i R3 då vi visste att vi hade minst en runda till att spela. Sodivra kom med ett tungt case mot honom och han var på vippen att ge upp redan där. Varför?LJSLarsson;n251220 said:Hur säker är du på att Basse är ulv?
När Basse skrev sina försvarssidor var det inte 100% säkert att byn skulle förlora, men det såg ju verkligen troligt ut. De flesta som hade skrivit i tråden och pratat om vilka varianter de skulle välja om de var Mäster Ulv inkluderade ju tre ulvar.
Vi i byn måste samarbeta och hjälpa varandra att komma fram till något gemensamt. Om vi röstar åt olika håll vinner ulven oavsett vem av oss det är.
Har du några argument för varför Basse är mer trolig än Vicotnik?
Det här är i sig inget tungt case och jag har i andra spel sett folk tilta vid press oavsett om de är röda eller gröna. Jag brukar också tilta ibland även som grön och det har jag förlorat många partier resistance på innan jag lärde mig bli bättre på det.
Men de flesta tiltar MER om de är röda.
Har du spelat med Basse tidigare och isåfall verkar denna reaktion typisk för honom när han sitter under stor press, som t.ex att förlora om han blir utröstad? Spelar han olika vid grön eller röd?
Det finns förstås annat man kan ta upp mot Basse som att han varit väldigt drivande i frågor om hur många ulvar vi har, viktigt att nämna tre misstänkta i varje misstanke osv. Ska titta lite mer på det.
Men först vill jag vända blickarna mot vår lågflygare Vicotnic.