LJSLarsson
Hero
Va roligt, Basse tog upp min röst på Mukwa. Det är ju ett perfekt exempel på vad jag pratat om.Basenanji;n251389 said:LJS har inte hunnit läsa tråden ordentligt, men tycker ändå att det är värt att rösta på Mukwa istället för att rösta ut Basenanji.
Intressant.
Som bybo har jag ett enormt stort värde av att flytta rösten till Mukwa om han är röd, trots att Basse varit misstänkt stor del av rundan. Men jag är ärlig - erkänner att jag inte hunnit läsa tråden än - och säger att jag rent av att jag backar om jag visar sig vara ett missförstånd efter att jag har läst tråden. Jag tar en risk, vilket är farligt för mig men bra för byn.
Men det var ju inget missförstånd. Mukwa (som tyvärr var grön) betedde sig som värsta ulvvalpen och försökte få Emp att erkänna vem han vaktade trots att bara ulvarna hade glädje av det. För en bybo såg han uppenbart röd ut.LJSLarsson;n250135 said:Har jag missat något?
Att Emp säger vilka han väktar ger väl inte byn någon glädje alls? Det enda det säger är vem Emp ansåg grön, inte att spelaren är grön. Emp är väktare, inte siare.
KK dog ju denna runda, så Emp lyckades inte med nattmordet.
Jag har inte hunnit läsa tråden ordentligt - så har jag missat något ber jag om ursäkt och backar tillbaka till Basse - men det fetade känns som en freudiansk felsägning. För det är väl bara ulvarna som kommer få lättare att pricka rätt?
Röst: Mukwa
Men som solo-ulv hade jag inte haft någon glädje av att ställa mig i rampljuset och vända drevet mot grön-Mukwa när jag varit lika nöjd med att få bort grön-Basse istället. Jag hade bara behövt sitta stil i båten, men istället gör jag mitt bybojobb och ändrar min röst till den som verkar mest röd.
I en senare post (131) säger jag ju till och med att jag läst allt är och nöjd med min röst på Mukwa, men den brydde sig visst inte historieförvanskande Basse om.