Nekromanti M-SPACE provtryck färdigt!

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,749
Location
Göteborg
Äntligen har provtrycket på M-SPACE kommit fram! Jag är riktigt nöjd med kvaliteten; Lulu gör riktigt fina böcker numera. Se foton nedan.

Nu väntar ett antal småkorrigeringar innan det kommer en förhandstitt i PDF-form, och strax efter släpper jag boken. Med lite tur blir det i september, annars början av oktober.







 

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,180
Location
Rissne
Snyggt! Gillar layouten; luftig, minimalistisk, futuristisk. Blir lite köpsugen.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
529
Man kan ana lite på bilderna, men vad är det för stämning i spelet och "vad ska man göra"?
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,749
Location
Göteborg
Tack Krank : ) Roligt att höra.

@PeLLe: Det är ett ganska generalistiskt SF-spel som drar åt rymdopera (eller mytisk sci-fi som jag föredrar att kalla det). Star Wars, Star Trek, Traveller och så vidare går att emulera. Men eftersom boken är uppbyggd som en verktygslåda med mycket fokus på att skapa världar, kulturer, utomjordingar, rymdskepp och organisationer, är tanken att man ska skapa ett eget universum. Förhoppningsvis mer kreativt än att stoppa in sitt spel i en färdigskapad kampanj.

Reglerna är baserade på Mythras, det som tidigare var Runequest 6, och utökade/anpassade för science fiction.

Kort sammanfattat är det en modern version av BRP, med "Passions" som påverkar karaktärerna, grundegenskaperna används som ett slags "Hit points" för alla möjliga typer av konflikter (inklusive sociala) och "Special Effects" gör strid både rolig, kreativ och snabb. Även rymdskeppsstrid är en utveckling av Mythras väldigt uppskattade system.

Systemen för att skapa utomjordingar och rymdskepp, samt reglerna för rymdstrid, har varit allra mest uppskattade av speltestarna. Själv är jag mest förtjust i de utökade konfliktreglerna; de har förändrat mitt sätt att spela BRP i grunden. Alla typer av konflikter kan nu ges samma fokus och detaljering som bara strider förunnades tidigare: cocktailpartyn, förhandlingar, jakter, podrace, tyda utomjordiska manuskript och så vidare. För mig har det öppnat för mer varierade äventyr och större frihet för spelarna att spela som de vill.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
529
clarence redd;n196614 said:
Tack Krank : ) Roligt att höra.

@PeLLe: Det är ett ganska generalistiskt SF-spel som drar åt rymdopera (eller mytisk sci-fi som jag föredrar att kalla det). Star Wars, Star Trek, Traveller och så vidare går att emulera. Men eftersom boken är uppbyggd som en verktygslåda med mycket fokus på att skapa världar, kulturer, utomjordingar, rymdskepp och organisationer, är tanken att man ska skapa ett eget universum. Förhoppningsvis mer kreativt än att stoppa in sitt spel i en färdigskapad kampanj.

Reglerna är baserade på Mythras, det som tidigare var Runequest 6, och utökade/anpassade för science fiction.

Kort sammanfattat är det en modern version av BRP, med "Passions" som påverkar karaktärerna, grundegenskaperna används som ett slags "Hit points" för alla möjliga typer av konflikter (inklusive sociala) och "Special Effects" gör strid både rolig, kreativ och snabb. Även rymdskeppsstrid är en utveckling av Mythras väldigt uppskattade system.

Systemen för att skapa utomjordingar och rymdskepp, samt reglerna för rymdstrid, har varit allra mest uppskattade av speltestarna. Själv är jag mest förtjust i de utökade konfliktreglerna; de har förändrat mitt sätt att spela BRP i grunden. Alla typer av konflikter kan nu ges samma fokus och detaljering som bara strider förunnades tidigare: cocktailpartyn, förhandlingar, jakter, podrace, tyda utomjordiska manuskript och så vidare. För mig har det öppnat för mer varierade äventyr och större frihet för spelarna att spela som de vill.

tack för svar. Verkar riktigt trevligt och jag ska kolla in PDF:en när den är klar.
 
Top