Nekromanti M:UA Piritäverntyrare sökes

Korpen

Hero
Spider Jerusalem said:
Jag har bestämmt mig vad jag ska spela.
Men jag har en fråga.
Var är maximala antalet mutationer/optioner man får ha?

/Spider Jerusalem som ska rulla en Psi han alltid velat spela.
Fyra är det väl för nyskapade karaktärer?

Var är det för typ av automat?
En som fortfarande fungerar! Ganska mkt en standardautomat vad gäller utseende och sånt, inte en flygande boll eller så.

Radioaktiv

Hero
Saken är den att jag gärna ser att ni skapar karaktärer när ni är här. Det är lättare att komplettera varandra då, hitta på vettiga anledningar till att ni hänger ihop osv. Det är dock rätt vettigt att ha en idé om vad man vill spela. För övrigt har jag för mig att det är fyra mutationer och fem psi-mutationer som gäller.

Korpen: Jag menar inte att du inte skall spela din robot när du nu redan har den och uppenbarligen vill spela den, och dessutom är ju robotar ganska lätta att få in.

Korpen

Hero
Radioaktiv said:
Saken är den att jag gärna ser att ni skapar karaktärer när ni är här. Det är lättare att komplettera varandra då, hitta på vettiga anledningar till att ni hänger ihop osv. Det är dock rätt vettigt att ha en idé om vad man vill spela.
Vettigt, då slipper man också problmet varför den muterade ekorretjuven hänger med en IMM Aristokrat och annat löst folk. :gremsmile:
Korpen: Jag menar inte att du inte skall spela din robot när du nu redan har den och uppenbarligen vill spela den, och dessutom är ju robotar ganska lätta att få in.
Tack, tack! Som ROB så har man ju ganska litet eget "driv", så det är sällan det inte funkar i en grupp.
Men om det sen i spel visar sig att det blir konstigt med gruppdynamiken så är det inte mer än att man skapar en ny karaktär. Men förhoppningsvis ska inte de behövas (förrän folk och fä dör av, så kanske en timmes spel). :

Radioaktiv

Hero
Vettigt, då slipper man också problmet varför den muterade ekorretjuven hänger med en IMM Aristokrat och annat löst folk.
Ja, det är lite det jag är rädd för, och för att alla skall trivas sitter jag hellre ett par timmar ihop och skapar karaktärer och spånar. Med tanke på hur lång kampanjen är och hur välskriven den är så tycker jag att det är värt den där extra tiden.

Och jag har faktiskt aldrig varit med om att en person som spelar robot inte haft modifierad beteendespärr, så det blir intressant. Men ingen problem att få in i gruppen :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
Jag ska spela dryg/cynisk eller blyg. Det är det jag känner att jag kan spela övertygande. Sen lär jag väl kunna döda folk om det behövs - det brukar jag kunna då jag blivit miljöskadad av alla datorrollspel jag spelat genom åren (där klarar man sig inte om man inte kan döda folk iom att man hamnar i strid hela jävla tiden).

Men när är det tänkt att folk ska träffas? Jag kanske, möjligen, kommer kunna flytta in den 15:e snarare än 18:e så den helgen kanske funkar då? Vore trevligt att kunna dämpa ångesten över att behöva klara sig helt själv med lite socialt umgänge den helgen.

Übereil, som har en bild av en eldsprutande älg som chargar folk med en handyxa i ena handen och ett lock till en soptunna i andra

Radioaktiv

Hero
Vi är i Trollhättan till den sextonde, så strax efter det så borde vi vara tillbaka igen. Skriver här om datum när vi bokat biljetterna tillbaka.

Älgar är awesome. Spelade med en i en gammal grupp, älgen var stor och dum och hette Fabian Fälting. Han tyckte mest att folk var oduglingar och hade fetish för flanell. Hm...

Übereil

Swashbuckler
Jag tror jag kommer skita i min brorsas födelsedag - jag bor ju i Stockholm numera och han firar ändå i princip inte.

Übereil, som noterar att de här två senaste inläggen hade jättemycket med Radioaktivs kampanj att göra

Radioaktiv

Hero
Radioaktiv är trött på att pendla mellan Trollhättan och Stockholm och ser mycket fram emot att flytta till Söder i höst och kunna rollspela allt hon bara orkar :gremsmile:

I sommar borde jag dock vara i Stockholm mycket, så mycket jag får... Några veckor i streck sådär och pluggar sommarkurser på distans så jag kommer iallafall kunna spela mycket.

Radioaktiv

Hero
Är för övrigt väldigt nöjd med gruppkompositionen, detta lär bli intressant :S

Har herr Arfert någon idé om vad han skulle kunna tänkas spela? :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Men Über om du vill ha hjälp med flytten/sällskap så kan jag dra över med mina mutant böcker så kan du börja fundera lite på vad du vill spela samt så kan vi prata ihop oss lite. Annar så kan vi hitta på något annat roligt.

/Spider som ska leka Stockholms välkomstkommite

Übereil

Swashbuckler
Det är en möblerad studentetta över sommaren - jag kommer ha med mig dator (med något passande bord då sådant inte finns i lägenheten (note to self - leta på ett passande bord)), kläder och möjligtvis någon bok eller två så flytten blir inte mycket till flytt.

Och vad som finns i systemet har jag redan någolunda koll på - därmed skulle träffen bli lite väl kort för att kännas värd det. Men tack för förslaget. :gremsmile:

Übereil

Korpen

Hero
Radioaktiv said:
Och jag har faktiskt aldrig varit med om att en person som spelar robot inte haft modifierad beteendespärr, så det blir intressant. Men ingen problem att få in i gruppen :gremsmile:
Ok, modifierad beteendespärr finns med, så vågad är jag inte att jag hoppar över den. Men nästa gång ska jag nog prova att spela en automat med spärren helt intakt.
Men som jag ser det så har en automat som inte har en alpha- eller betapersonlighet sällan någon strategisk ambition, så ”vart” och ”varför” är saker som inte är så intressanta. Så man följer sin mäster varthän resan för en.
Därmed inte sagt att man kan a synpunkter tankar och idéer i de mer rent taktiska frågorna.

Korpen

Hero
Radioaktiv said:
Ah, I see. Hur moddad? Har du tagit bort alla robotlagar?
Utan att lägga ut alltför mkt av figurens inre liv här; de finns kvar till viss del, däremot så kan de vara korrumperade i innebörden av vissa operativa fraser, och finns risk att de fått reverserad prioritetsordning…