Nekromanti M1nmaxtråwdn

RasmusL

Champion
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post870283

forts ->

Jag said:
LVL 4 nu... Det här med rörlighet i strid känns som en bra grej när jag kör kastvapen, är Spring Attack vettig? Spontant kände jag "nej" då den inte medger en full round attack, finns det några alternativ som tillåter multipla attacker och viss mobilitet på slagfältet? Femfotssteget i all ära men när fienderna envisas med Step Up och jag vill kasta treuddar i ansiktet på dem blir det träligt i längden.

(i och med avsaknaden av en fast tråd använder jag fortsättningsvis denna)
UPPDATERAR MED LITE VIDARE INFO:

Pathfinder, senaste tryckningen. VI använder core + advance players guide.

Human/Fighter lvl 4

Stats:

Str: 14
Dex: 20
Con: 10
Int: 10
Cha: 9
Wis: 11

Feats (har inte bok/formulär i denna stad så inte helt 100% att jag prickar namnen rätt): Point Blank Shot, Rapid Shot (en extra attack, -2 på alla attack rolls), Weapon Focus (? Den som ger +1 to hit) Trident, Quick Draw. Jag tror att det var de jag har.

Korpen

Hero
Mounted archery?
Sitter man till häst* så kan man gör full attacks med avståndsvapen även om hästen gör en normal förflyttning.
Kräver dessutom inget feat för att funka, allt som krävs är lite utrymme och en häst.

*: eller annat riddjur.

Korpen

Hero
Mr_Si said:
problemet med pollar är väll dock att man inte brukar få ta med dem ner i dungeons :/
Varför inte? Om det är ett ställe som är stort nog åt ett monster så får en häst plats.

Annars kan man rida något annat än en just en häst, eller använda spells eller items som frammanar en häst.

RasmusL

Champion
Uppdaterade med lite vidare info.

Tack för tipsen så här långt!

Precis Shot verkar vettigt.

Hur små hästar kan man hitta? Finns det varianter som går in i en grottunnel?

Fienden

Hero
Grejer du vill ha just nu: Precise Shot, Shot on the Run, Deadly Aim.

Grejer du kanske vill ha senare: Snap Shot, Wind Stance, Exotic Proficiency (Bolas) + Agile Maneuvers, Weapon Specialization/Greater Focus/Great Specialization.

RasmusL

Champion
Strid till häst: Kan jag pasua min polles move, göra en attack och sedan fortsätta gallopera? Throwing wpns har kort range så skulle vara sweet att kunna gå in, kasta och sedan retirera/flankera.

Korpen

Hero
RasmusL said:
Strid till häst: Kan jag pasua min polles move, göra en attack och sedan fortsätta gallopera? Throwing wpns har kort range så skulle vara sweet att kunna gå in, kasta och sedan retirera/flankera.
Mounted Combat

"You can use ranged weapons while your mount is taking a double move, but at a –4 penalty on the attack roll. You can use ranged weapons while your mount is running (quadruple speed) at a –8 penalty. In either case, you make the attack roll when your mount has completed half its movement. You can make a full attack with a ranged weapon while your mount is moving. Likewise, you can take move actions normally."

Är det fråga om bara normal förflyttning så gäller de vanliga reglerna.

RasmusL

Champion
Mounted COmbat plockad på lvl 5, nästa blir Mounted Archery. Båge blev det också, släpper kastvapenidén för tillfället och använder Quick Draw för att byta mellan lans och båge istället (planerad Ride By Attack, är det vettigt?).

Finns det någon kul prestiege class som hjälper upp ryttarbågskyttet?

RasmusL

Champion
RasmusL said:
Mounted COmbat plockad på lvl 5, nästa blir Mounted Archery. Båge blev det också, släpper kastvapenidén för tillfället och använder Quick Draw för att byta mellan lans och båge istället (planerad Ride By Attack, är det vettigt?).

Finns det någon kul prestiege class som hjälper upp ryttarbågskyttet?
Inget alls som går att nyttja här?

RasmusL

Champion
Ok, vi ska ner i en grotta och förhoppningsvis battla med en cyclop-lich-magikerpryl och jag undrar lite över tips på utrustning att plocka med sig? Spontant tänker jag holy water, weapon blanch:ade pilar i olika smaker, clw wands, antidotes, lysande prylar, något mer?

EDIT: VI är level 9 och har kanske 10k att spendera på denna exkursion.